Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #121
    sweculs avatar
    Senior medlem Medlem: Oct 2005

bild 1) byggde trappa och altan 2010

bild2 ) snickrade grindar till trappen samma år.

bild 3) målade och fixade till innetrappen..

bild 4) anlade en rabbat 2009 till frugan som fyllde 30.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	trapp.jpg
Visningar:	19
Storlek:	90.0 KB
ID:	57387  

Namn:	grindar.jpg
Visningar:	31
Storlek:	112.7 KB
ID:	57388  

Namn:	innetrapp.jpg
Visningar:	20
Storlek:	54.4 KB
ID:	57389  

Namn:	rabatt.jpg
Visningar:	16
Storlek:	94.4 KB
ID:	57390  

2.    länk #122
    sweculs avatar

det som är gjort efter detta är en ytterligare altan med förrådet under samt lite trädgårdsfix och innefix men det verkar inte finnas på bilder på min dator jag sitter vid nu så det här får väl räcka! =)

3.    länk #123
    b8q
    Senior medlem Medlem: Jul 2009
    Län: Stockholm

Snyggt! (Och likadan bil som jag har du också, eller iaf på bilden från 2009...)
    Hade kommunen några synpunkter på tillgänglighet till huset? Jag menar, den där trappan är ju inte precis rullstolsvänlig...

4.    länk #124
    Dalbotöss avatar
    Moderator Medlem: Sep 2009
    Län: Dalsland
    Inloggad
    Kalasfint! Vilken tur att det ordnade sig så bra det bara gick!

5.    länk #125
    Gudfader Medlem: Oct 2006
    Inloggad
    Vilket jädra lyft och då tänker jag inte på lyftkranen.

Protte
    Numera Gudfader, igen

6.    länk #126
    Senior medlem Medlem: Jul 2007
    Län: Stockholms Län

Grattis! Bra jobbat!

7.    länk #127
    sweculs avatar

Nej, kommunen hade inte några åsikter om tillgänglighet till fastigheten, bara inomhus det var tvunget
    att vara handikappsanpassat.

8.    länk #128
    Senior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Dalarna

Men Troberg var det ditt hus som brann utan din medverkan, om det var så, hur gick det?
    Ehm, nej?

Jag bara gav en positiv kommentar till hur snyggt de hade löst problemen.

9.    länk #129
    Senior medlem Medlem: May 2006

Åh, vad fint ni har fått det! Och vilken skön utsikt ni har! Härligt :-)

10.    länk #130
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Otroligt fint hus ni fått. Och snygga grejer utomhus redan, också.
    Jättehärligt att se. Grattis igen.

Vilket lyft !
    Den som vet mest, gissar minst.

11.    länk #131
    sweculs avatar

Tack! det tog lite tif att få slutbeviset för att när huset var klart och vi först hade tänkt få ett avslut insåg vi att kommunen hade gett lov för den altanen som ligger framför huset (som var med på husföretagets ritning men som vi initialt inte tänkt bygga) så vi byggde den först med ett förråd under, det gjorde jag 2011...efter det skickade jag in att allt var klart till kommunen.

Det är ju dock en hel del kvar att göra utomhus, blev lite krånligt med husets placering och alla trappor när man ska gå med vagnar till och från huset...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42