Jag har problem med Googl Chrome på det sättet att när jag startar en Webbläsare så laddas sidan fort men efter några minuter så går det inte att ladda ner webbsidor.

Jag har scannat burken med: FS, Spybot, SUPERAntiSpywere samt rensat med CCleaner utan att fixa problemet

Fråga 1: Vad göra.

Fråga 2: Är det lönt att lägga pengar på filregister-städnings program typ: Uniblue eller RegClean Pro eller SpeedUpMy PC

Eller bör jag starta om datorn.

Jag har startat om Google Chrome, probl. kvarstår.

Ja, steg ett är väl att starta om datorn i såf fall.

• Gilla
LGG-01
  • Laddar…
M
Starta om? Du menar väl installera om? har du provat att använda Firefox (som för övrigt inte skickar en logg med allt du surfar till google)?

Har du olika "toolbars" eller liknade aktiverade i Chrome? Du borde kunna gå till inställningar->verktyg->extensions eller något sånt och avaktivera plugins och toolbars. Pröva det och se om det hjälper.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
1. Prova först en annan browser. IE eller Firefox för att utesluta att problemet ligger i Chrome. Funkar det med IE eller FF så installerar du om Chrome. Funkar det inte då blir det lite fördjupad felsökning.

2. Nej. Det är genrellt sett bortkastade pengar och leder sannolikt till mer problem än det löser.

• Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Ccleaner är utmärkt på att rensa registret med.

• Gilla
LGG-01
  • Laddar…
dator är prylen som står och bearbetar data och som blakkdukk skrev testa andra webbläsare för att utesluta problem sen är det ju inte fel att starta om datorn ibland det brukar ju för övrigt vara det första alla support avdelningar frågar har du inte startat om datorn så kommer dom inte ens försöka hjälpa dig.
ccleaner är ju inte helt fel att använda nån gång ibland såybot var ju bra innan den sista versionen som kom ut som är alldeles för rörig och inte att glömma är ju att en del antivirus program är ju katastrofdåliga och skapar mer problem än vad dom förhindrar

• Gilla
Drosen och 1 till
  • Laddar…
Jag testade i kväll med en tot-skanning med FS som hängde sig C:\ .............................fsqui\quilaunc.dll
så jag avinstallerade FS och åter inst. har nu testat lite och så här långt verkar det fungera.

Jag fick tidigare ett meddelande i loggboken, nedan är en del av loggen:

Beskrivningen för händelse-ID 103 från källan FSecure-FSecure-F-Secure Anti-Virus kan inte hittas. Antingen är komponenten som skapat händelsen inte installerad på den här datorn eller så är installationen korrupt. Installera eller återställ komponenten på datorn.

Hoppas att det hjälper.

Det låter som en dator där det har installerats och avinstallerats en massa grejor under lång tid. Det bästa är att be någon datorkunnig att installera om den. Sen kan ett tips vara om du har en hyfsad internetkoppling att

1) Spara mindre filer, dokument, "viktiga" saker etc på en molndisk typ skydrive
2) Har du tyngre saker såsom filmer, tonvis med bilder etc, spara på en NAS eller usb-hårddisk.

Då är det inte lika "smärtsamt" att installera om datorn när det behövs.

/S

steve5432 skrev:
Det låter som en dator där det har installerats och avinstallerats en massa grejor under lång tid. Det bästa är att be någon datorkunnig att installera om den. Sen kan ett tips vara om du har en hyfsad internetkoppling att

1) Spara mindre filer, dokument, "viktiga" saker etc på en molndisk typ skydrive
2) Har du tyngre saker såsom filmer, tonvis med bilder etc, spara på en NAS eller usb-hårddisk.

Då är det inte lika "smärtsamt" att installera om datorn när det behövs.

/S
Menar du att installera om datorn bör göras av en datorkunning person?

Svar på 1: har numera inte så viktiga dokument i burken.
Svar på 2: Jag har en WD 500G där jag sparar ner alla viktiga filer, som numera endast är digitaliserade "rullband" och LP-skivor samt bilder.

Det jobbiga med att "starta om datorn" är väll alla uppdateringar från 2008 och framåt.

LGG-01 skrev:
Menar du att installera om datorn bör göras av en datorkunning person?

Svar på 1: har numera inte så viktiga dokument i burken.
Svar på 2: Jag har en WD 500G där jag sparar ner alla viktiga filer, som numera endast är digitaliserade "rullband" och LP-skivor samt bilder.

Det jobbiga med att "starta om datorn" är väll alla uppdateringar från 2008 och framåt.
Det jag mest tänkte på är beroende på operativsystem att det kan vara besvärligt för den oinvigde att hitta drivrutiner etc för exempelvis win xp till diverse obskyra enheter på datorn såsom wifikort och annat. Inte att själva installationsprocessen är speciellt svår. Du kan förstås köra en återställningsskiva om du köpte datorn från typ dell, hp, acer men då får du ju direkt in en massa spamware igen som kan stöka till datorn...

Istället för att installera femtioelva uppdateringar för windows, kör in service-packen istället, där finns alla småuppdateringarna ackumulerade.

lycka till!

steve5432 skrev.

i stället för att installera femtioelva uppdateringar för windows, kör in service-packen istället, där finns alla småuppdateringarna ackumulerade.
EXAKT detta frågade jag om i en service butik om SP-X innehåller gamla uppdat. men svaret blev "nej det finns inga jenvägar"

jag har en progr.diskett så jag avvaktar och ser hur min åtgörd stårsig.

Trevligt med engagerade medlemmar på detta forum. Tack Tack.

räcker ju inte att lägga på en sp numera tar ju en halv dag att slaska på alla uppdateringar om man installerar om datorn.
Men det här en riktigt bra pryl att kolla närmare på för uppdateringar om inte annat kan man ju ha det på ett usb minne så att man inte tar upp datorn på nätet innan man fått på alla uppdateringar vilket ju nästan är ett måste beroende på os och servicepack på installtionen
http://www.wsusoffline.net/

Personligen tycker jag uppdateringar är överskattat. De har en tendens att sabba mer än de fixar.

Det räcker med alla service packs.

• Gilla
1457g och 1 till
  • Laddar…
Se till att installera alla patchar när de kommer, att vänta på service pack är som att lämna ytterdörren öppen!

• Gilla
jnse
  • Laddar…
ehhm vad att inte installera critical updates utan vänta på en sp som ju släpps väldigt sällan numera om ens alls är inte bara idiotiskt det är ju rent av korkat och borde vara kriminellt. Enda gången jag kan gå med på att man inte installerar uppdateringar är om man har en dator som är helt fristående med noll kontakt med yttervärlden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.