8 718 läst ·
3 svar
9k läst
3 svar
Någon som testat en ir bastu?
Hej, vi funderar på att köpa en infraröd bastu härifrån http://www.sparmax.se/?action=produkter&id=2&cattext=Infrar%F6d%20Bastu till vår sommarstuga. Undrar mest vad skillnaden är mellan en ir bastu och en vanlig bastu? Har nämligen aldrig testat .
Med tanke på en del "fakta" som presenteras på hemsidan, måste jag nog säga att du bör hålla dig skeptisk till det mesta de säger :
" * Vårdar huden *
* Bränn fett och kontrollera vikten *
* Reducerar smärta *
* Reducerar onödiga gifter och mineraler i kroppen *
* Förbättrar immunförsvaret *
* Förbättring av hjärtrytmen (stabiliserar blodtrycket) *"
Sen kan du ju bara tänka på hur det är att sitta vid en infravärmare. Precis framför - varmt. Lite vid sidan - kallt.
" * Vårdar huden *
* Bränn fett och kontrollera vikten *
* Reducerar smärta *
* Reducerar onödiga gifter och mineraler i kroppen *
* Förbättrar immunförsvaret *
* Förbättring av hjärtrytmen (stabiliserar blodtrycket) *"
Sen kan du ju bara tänka på hur det är att sitta vid en infravärmare. Precis framför - varmt. Lite vid sidan - kallt.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag har provat det två gånger, en märklig känsla. Det är inte lika varmt i rummet som i vanlig bastu och det känns lite som att värmen kommer inifrån kroppen (typ microvågor som väl är nära i spektrat)
Man sitter där och undrar om den är påslagen, här händer ju inget... Sen helt plötsligt kommer svetten, men fortfarande utan allt för hög temp i bastun, det är framförallt en själv som blivit varm.
Själv föredrar jag vanlig bastu, jag är dock ingen purist som kräver vedeldat, ett hederligt Tylö sport-aggregat funkar utmärkt för mig.
/U
Man sitter där och undrar om den är påslagen, här händer ju inget... Sen helt plötsligt kommer svetten, men fortfarande utan allt för hög temp i bastun, det är framförallt en själv som blivit varm.
Själv föredrar jag vanlig bastu, jag är dock ingen purist som kräver vedeldat, ett hederligt Tylö sport-aggregat funkar utmärkt för mig.
/U
Klicka här för att svara