11 401 läst ·
15 svar
11k läst
15 svar
Arga snickaren. Jag är avundsjuk :-)
Sida 1 av 2
Kollade idag reprisen från Björkö. Therese och Carl.
Vilket hus! Vilken utrustning (kamin, fläkt). Man blir avundsjuk. Vem betalar för detta?
De som byggde kan inte vara fattiga heller.
Kan vi övriga få våra hus färdigställda av Tv5?
Ska man börja bråka med frun och bränna alla pengar för att få vara med ;-) ?
Vilket hus! Vilken utrustning (kamin, fläkt). Man blir avundsjuk. Vem betalar för detta?
De som byggde kan inte vara fattiga heller.
Kan vi övriga få våra hus färdigställda av Tv5?
Ska man börja bråka med frun och bränna alla pengar för att få vara med ;-) ?
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 287 inlägg
Jag blev minst lika avundsjuk på alla fina verktyg kille hade! En DeWalt fräs, 2 Festool och en trave med både Festool och Bosch systainers!
Håller med er. Sedan de började med att "fixa" lyxbyggen och där personer även har mycket god ekonomi har jag slutat titta på serien. Från att ha haft visst intresse om hur en renovering/byggnation kan haverera har serien nu mera blivit en Dr Phil i svensk tappning.
Men åter till frågan så kan man gissa på att det är en del av reklampengarna från leverantörer som blir material resten hamnar hos TV-produktionen.
Men åter till frågan så kan man gissa på att det är en del av reklampengarna från leverantörer som blir material resten hamnar hos TV-produktionen.
Bygglov och Äntligen hemma mfl har så men som sagt inte Sofias änglar och faktiskt inte heller Arga snickaren mig veterligenBöna skrev:
Jo, så är det och det är två olika typer av program. Arga Snickaren och Sofias änglar är inga byggprogram som programidé utan har en fokusering på personer som har hamnat i olika problem där man accepterar att "fläkas ut" i media. I Arga snickaren även att förnedras och "dumförklaras".kinglolle skrev:
Äntligen hemma, Bygglov, etc, har fokus på inredning och hur man kan förändra/bygga utan att behöva göra intrång i personera privatliv,
Då var det hans val!Anna_H skrev:
Och plötsligt kommer en riddare på vit häst och räddar damen
Det skulle min fru gilla
Det komiska var väl att han hade ett kök liggandes men det var inte installerat, men ändå "åker" de och köper ett nytt åt familjen.Anna_H skrev:
Kändes väldigt bakvänt, eller produktplacerat kanske är rätt ord.
Produktplaceringen är ju ganska hård i t.ex. Arge Snickaren, det går till sin spets när man ser att de bär in <valfri pryl> och på kartongen klistrat på nån logo som man tydligt ser är påklistrad just för produktplaceringens skull. De råkar ju alltid ha kameran just där...
Med tanke på hur sjukt mycket produktplacering det är så vore det ren skam om husägaren skulle betala för produkterna.Böna skrev:
Hmm. Reklam-TV, alltså är det........DU som betalar genom att du tittar på det.