Jag börjar ruttna rejält på att köpa halvdyra dammsugare som måste bytas efter ett par år för att sladdvindan pajat, eller nåt liknande trivialt fel som inte går att åtgärda eftersom hela maskinen är ingjuten i ett stycke plast.

Nu vill jag ha en dammsugare som håller i 20 år, finns det ens att få tag på nuförtiden? Är Miele bra, eller finns det andra märken som är bättre? Vilken prisklass ska man sikta på?

Du kan göra som mina svärföräldrar.... Köpte av en dörrknackare. 18000 spänn för en dammsugare!! Jag frågade om den gjorde nåt mer än att städa... Det gjorde den inte;-)
Men strålkastare! hade den i alla fall.
En Kirby... Amerikansk.
Ska vara bra kvalisort men jag vill nog ha lite roligare för mina pengar.

=====================
Med mobil via byggahus-appen

Redigerat:
  • Gilla
EoS
  • Laddar…
Köp inte Electrolux i alla fall. Vi har två st av deras dyraste oxy3 modell.

Vilket dj:mad:vla smäck! Elektronikfel, munstycken som går sönder, hjul som ramlar av etc, etc.

Nu har jag lyckats plocka ihop en hjälpligt fungerande maskin genom att kannibalisera den andra, men det krävs specialtrick för att den skall starta överhuvudtaget.

Kopparkullen skrev:
En Kirby
Googla på Kirby. Mycket läsning.

Vi har en Electrolux Ultra Silencer som är inne på sitt 9:e år. Har köpt nytt teleskoprör och slang en gång (reservdelar från Electrolux) vilket jag tyckte var hyfsat billigt.

Inget lyxåk men helt ok.

För det priset (18000) får man ju 3 festoolsugare med jättepåsar som man kan misshandla hur mkt som helst o_O

Köpte en Dyson i höstas och är nöjd med den.
Kirby kan nog vara bra på stora och fria ytor men är för klumpig i en vanlig lägenhet. Åt pipsvängen för dyr också, och deras sätt att hantera sina försäljare i en närmast sektliknande organisation gillar jag inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.