nikasp
Ska strax flytta och tänkte att sträckfilm kan vara bra att klä in säng och lite annat med så det inte blir skitigt eller skadat i transporten. Brukar även tejpa känsliga möbler med lite golvfoam kring hörn så man slipper kantstötta grejer. Var kan man tänkas hitta sånt här i butik i Stockholm så jag slipper frakt m.m.? 0,45x300 meter transparent verkar som en lagom size.

http://www.swedoffice.se/products-a-oe.php?id=10917

nikasp
Verkar som att Staples har en butik i Sthlm så jag får kika förbi.

Ska du köra med öppet släp i snöslask? Sträckfilm skyddar ju inte mot mekanisk skada.
Filtar är dock bra som skydd. Det är ju även det som flyttfirmor använder.

nikasp
Nädå, det blir lastbil men jag har trots filtar, som jag såklart också har, lyckats skita ner saker tidigare. Jag och kompisar flyttar så det är inte risk för onödigt/ovarsamt slitage pga flyttkillar som har superbråttom. Jag tänkte dra ett par varv runtom resårmadrasserna så skyddar man klädseln från smuts och även till vissa möbler. Lite golvfoam undertill och sen några varv med sträckfilm så är det fortfarande lätt att bära fast "skyddet" sitter kvar. Jag är petig och har fått saker skadade förut, lätt hänt när man kutar upp och ner en halv dag.

Nimajneb skrev:
Ska du köra med öppet släp i snöslask? Sträckfilm skyddar ju inte mot mekanisk skada.
Filtar är dock bra som skydd. Det är ju även det som flyttfirmor använder.

Har inte de flesta lager/magasinering-företagen detta? Typ shurgard eller humlan? Finns ju överallt numera typ.

Mvh

Stefan

nikasp
Tack för tipsen. Jag har nog inte sett sträckfilm i vanliga butiker. Verkar mest vara specialbutiker för kontor och lager som har dem. Kollade på K-RAUTA men de hade bara vanlig tunn täckplast, dvs. inget som sitter kvar utan en massa tejpande.

Edit: Shurgard hade faktiskt fast svart och 209 spänn för en rulle som de andra tar en hundring för. Tror jag letar upp en transparent så det blir enklare att se vad som är inuti.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.