Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Junior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: 12150

2.    länk #17
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003
    Län: Stockholm

Det funkar inte på landet. Här har alla ABECEDE-kort. Å andra sidan har alla egna släp också, så problemet är mindre här. När jag bodde i Stockholmstrakten var det ett jäkla släplånande jämt. Och alltid kom det tillbaka med trasigt stödhjul och en ihopvikt stänkskärm.
    Jag anade att den repliken låg på lur. Här är det om sagt annorlunda eftersom jag bara känner mig själv som har ett E.

3.    länk #18
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad
    Vafan.

Förutom att jag känner mig förolämpad och kränkt av ditt uttalande vill jag påpeka det ologiska i dra en ordvits som kombinerar ordet "bönder" och "Stockholm" när man själv bor i Blekinge.

Geografirasism är vad det är!

Edit: Måste lägga till en annars är det någon fredagstrött som tänder snett (snätt?).
    Edit2: Hur lång tid tar det innan Anders påpekar att det inte heter "ordvits"?
    Hmmm,

När jag skall förklara för mina barn vad bönder är så brukar jag berätta att det är gnälliga farbröder som kör sin 4wd traktor med stora saker på släp och kör i djupa fåror.

Undrar om "någon" känner igen sig om vi byter ut traktor mot Volvo och dom djupa fårorna mot dubbdäcksfårorna på Stockholms tillfartsvägar.

.......or oatävööööööööö

4.    länk #19
    Banned Medlem: Apr 2011
    Län: Västra Götaland

Har ni snö där uppe?
    Sne menar du väl?

5.    länk #20
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003
    Län: Stockholm

Hmmm,

När jag skall förklara för mina barn vad bönder är så brukar jag berätta att det är gnälliga farbröder som kör sin 4wd traktor med stora saker på släp och kör i djupa fåror.

Undrar om "någon" känner igen sig om vi byter ut traktor mot Volvo och dom djupa fårorna mot dubbdäcksfårorna på Stockholms tillfartsvägar.

Nej, någon kör bara tunga släp bakom en Jeep nuförtiden så, näe.

6.    länk #21
    skalman1s avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Värmland in da house
    Inloggad
    När jag åkte A-traktor så behövde en kompis A-traktor in och reggas så jag drog den på släpkärra dit.

Min stackars Bedford med mb220 diesel höll på att dö tror jag med en biltransport efter med en mb w123 240d på i 8 mil.
    ?arög tta itel röf ud raH

7.    länk #22
    Gudfader Medlem: Oct 2006
    Inloggad
    Hmmm,

Hmmm, jag har ju en 4WD traktor och har stora saker både framtill och baktill.
    Hmmm fåror, ett och annat dike har jag väl kört i men inte är jag bonne för det.

Volvo kör jag ju inte men dubbdäck har jag och till Stockholm ska jag nästa vecka.

Jag kanske måste ha en egen fålla.

Protte
    Numera Gudfader, igen

8.    länk #23
    baxs avatar
    bax
    Senior medlem Medlem: Apr 2006
    Län: Härliga Härjedalen

Har ni snö där uppe?

YES!! Gudskelov.

Vore trevligt med lite respons från TS nu, spänningen är ju olidlig.
    Sådärja!.....Nämen?...Vafan nudå?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42