Det funkar inte på landet. Här har alla ABECEDE-kort. Å andra sidan har alla egna släp också, så problemet är mindre här. När jag bodde i Stockholmstrakten var det ett jäkla släplånande jämt. Och alltid kom det tillbaka med trasigt stödhjul och en ihopvikt stänkskärm.
Jag anade att den repliken låg på lur. Här är det om sagt annorlunda eftersom jag bara känner mig själv som har ett E.
Förutom att jag känner mig förolämpad och kränkt av ditt uttalande vill jag påpeka det ologiska i dra en ordvits som kombinerar ordet "bönder" och "Stockholm" när man själv bor i Blekinge.
Geografirasism är vad det är!
Edit: Måste lägga till en annars är det någon fredagstrött som tänder snett (snätt?).
Edit2: Hur lång tid tar det innan Anders påpekar att det inte heter "ordvits"?
Hmmm,
När jag skall förklara för mina barn vad bönder är så brukar jag berätta att det är gnälliga farbröder som kör sin 4wd traktor med stora saker på släp och kör i djupa fåror.
Undrar om "någon" känner igen sig om vi byter ut traktor mot Volvo och dom djupa fårorna mot dubbdäcksfårorna på Stockholms tillfartsvägar.
När jag skall förklara för mina barn vad bönder är så brukar jag berätta att det är gnälliga farbröder som kör sin 4wd traktor med stora saker på släp och kör i djupa fåror.
Undrar om "någon" känner igen sig om vi byter ut traktor mot Volvo och dom djupa fårorna mot dubbdäcksfårorna på Stockholms tillfartsvägar.
Nej, någon kör bara tunga släp bakom en Jeep nuförtiden så, näe.
Hmmm, jag har ju en 4WD traktor och har stora saker både framtill och baktill.
Hmmm fåror, ett och annat dike har jag väl kört i men inte är jag bonne för det.
Volvo kör jag ju inte men dubbdäck har jag och till Stockholm ska jag nästa vecka.