10 484 läst ·
80 svar
10k läst
80 svar
Pizzasallad - innan eller på pizzan?
Jag käkar alltid salladen efteråt, direkt ur burken. Oftast brukar jag inte orka den utan tar den senare. Däremot när jag käkar typ McDonald eller BurgerKing eller liknande ställen så äter jag alltid min pommes först och sen hamburgaren och detta blir jag alltid retad för. Är det så ovanligt att äta så, lite OT så jag ber om ursäkt.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Otroligt att så många äter salladen efter pizzan.. när ni äter annan mat med vanlig sallad, tar ni den efter maten också då? Händigt beteende. 
Ola78: Jag har sett andra göra så, men jag förstår inte varför. Man vill ju äta de tillsammans som hamburgaren (och dessutom doppa i ostdipp).
//Patrik
Ola78: Jag har sett andra göra så, men jag förstår inte varför. Man vill ju äta de tillsammans som hamburgaren (och dessutom doppa i ostdipp).
//Patrik
Redigerat:
Då är man inte allt för udda då.Patrik_Hed skrev:
Jag äter det så för att jag vill spara det bästa och godaste till sist
Jag hade en arbetskamrat som alltid gjorde så. Ifrågasattes av oss andra givetvis.Ola78 skrev:
Och på restaurang, käkar ni upp pommesen (eller nån annan form av friterad potatis om pommes inte var fint nog för restaurang) före köttet då också eller...
Väldigt många som gör det innan hamburgare dock, men har aldrig köpt det beteendet riktigt
Ja just ja, jag äter pizzasallad på pizzan. Möjligtvis lite innan på pizzeria också ihop med bröd som tidsfördriv
Sent from my X10i using Tapatalk
Väldigt många som gör det innan hamburgare dock, men har aldrig köpt det beteendet riktigt
Ja just ja, jag äter pizzasallad på pizzan. Möjligtvis lite innan på pizzeria också ihop med bröd som tidsfördriv
Sent from my X10i using Tapatalk
Haha.. ja detta kan man ju också diskutera 
På restaurang äter jag sallad i väntan på att man ska få pizzan. Hemma läggs den i en hög på tallriken så fort det blivit lite plats över (om jag överhuvudtaget har köpt med någon sallad)
På restaurang äter jag sallad i väntan på att man ska få pizzan. Hemma läggs den i en hög på tallriken så fort det blivit lite plats över (om jag överhuvudtaget har köpt med någon sallad)
Det gör jag också, annars blir pommesen kall och torr eller blöt och soggig. Bättre att äta den medan den fortfarande är varm och krispig.
Drickan tar jag sist, för man kan alltid klämma ner en dricka i magen hur mätt man än är, men gör man det först så orkar man inte äta lika mycket.
Nej, först, som en appetizer.
En liten lustig sak med just pizzasalladen är att i de norra delarna av Sverige så ingår den inte,
utan man måste beställa den och betala extra för pizzasalladen(10
.
Själv beställer jag pizzasallad och äter den vid sidan av.
utan man måste beställa den och betala extra för pizzasalladen(10
Själv beställer jag pizzasallad och äter den vid sidan av.
Iofs så är det bara i Sverige vi äter vitkålsallad till pizza, vet inte hur det är med övriga Norden.
Vi här i södra Sverige har alltid fått pizzasallad till pizzan utan tilläggsavgift. Var går gränsen där man inte får pizzasallad, får tex fjollträskinvånarna (08
rna) pizzasallad?
Vi här i södra Sverige har alltid fått pizzasallad till pizzan utan tilläggsavgift. Var går gränsen där man inte får pizzasallad, får tex fjollträskinvånarna (08