Läst 12 197 gånger · 221 svar · 29 bevakar · 17 gillar
  1. 2011-11-13 17:22

Forumgud Medlem: sep 2008
    Västernorrland
    2 880 inlägg
    Gillad 403 gånger
    kysan skrev Gå till ursprungsinlägg
    En hälsning från BB med en fin och frisk Ebba sovande jämte!
    Grattis! Har du funderat på vad du ska köpa för skruvdragare till henne.

2. 2011-11-13 18:14

Fullvärdig medlem Medlem: okt 2005
    Stockholm
    462 inlägg
    Gillad 20 gånger
    Jättegrattis!
    Tips: Brio säljer en bultbräda med sloganen "Train your own in-house carpenter", samt "Hammering also teaches children to ... firmly grasp a tool".

Kan funka, jag har i alla fall köpt en :-)!
    Senast redigerad av Crebel 2011-11-13 18:17

3. 2011-11-14 08:23

Tippens avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: maj 2010
    28 år
    Västra Götalandslän
    166 inlägg
    Gillad 1 gånger
    En hälsning från BB med en fin och frisk Ebba sovande jämte!
    Grattis!

4. 2011-11-14 16:11

Nykomling Medlem: jan 2009
    Västernorrland
    11 inlägg

Grattis!!
    Blev själv förälder i år så jag känner igen paniken, såg dock tråden för sent för att komma med några bra råd, tyvärr.

/Eppu

5. 2011-11-14 18:41

Forumgud Medlem: nov 2009
    Stockholms
    2 000 inlägg
    Gillad 11 gånger
    Grattis. Sedan tråden startades så har vi legat i så vi har nummer 2 på gång nu i maj.

Det bästa råd jag kan ge är att du som pappa på eget initiativ föreslår att mamman kanske ska sova lite medan du tar hand om Ebba. Uppskattas absolut.

6. 2011-11-14 20:18

kysans avatar
    Fullvärdig medlem Inloggad Medlem: sep 2010
    Kronoberg
    480 inlägg
    Gillad 15 gånger
    byggankan skrev Gå till ursprungsinlägg
    Grattis. Sedan tråden startades så har vi legat i så vi har nummer 2 på gång nu i maj.

Det bästa råd jag kan ge är att du som pappa på eget initiativ föreslår att mamman kanske ska sova lite medan du tar hand om Ebba. Uppskattas absolut.
    Har redan börjat med att byta blöjor, dock med plasthandskar, men skippar nog dom snart

7. 2011-11-14 20:18

kysans avatar
    Kronoberg
    480 inlägg
    Gillad 15 gånger
    Alfredo skrev Gå till ursprungsinlägg
    Grattis! Har du funderat på vad du ska köpa för skruvdragare till henne.
    Ska börja med att läsa högt ur forumet, en bra början...

8. 2011-11-15 14:27

Nykomling Medlem: jan 2009
    Västernorrland
    11 inlägg

Ska börja med att läsa högt ur forumet, en bra början...
    Bättre kvällslektyr finns väl inte

9. 2011-11-17 17:21

SOCKEPLASTs avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: okt 2010
    jönköping
    315 inlägg
    Gillad 10 gånger
    Woho! Skall bli farsa i mitten på Januari för första gången. Som en del kanske sett sliter jag med badrummet för att få det klart tills dess. Men grejer som ska köpas, vi vägrade låta pengarna fladdra utan såg det lite som en sport att spara pengar genom att INTE välja det dyraste eller alltid köpa nytt. Grejen är ju att barnen behöver pengarna bättre när de blir äldre och föräldraledighet innebär ju redan det mindre ekonomi.

Barnvagn är det största inköpet för oss. Det blev en ny, men den kostade endast fyra papp. http://pyretosnackan.se/barnvagnar/t...-x-3-in-1-gra/
    Den har allt man behöver. Bilstol fick vi en gratis beg av en jobbarkompis. Babybjörn - som är ett måste för varje pappa som vill avlasta - fick vi också gratis av kompis som hade en ny över.

Skötbord fick vi svärmor och svärfars gamla, som frugan själv alltså har legat i. Det skall modifieras med hembyggt ställ för att kunna ställas på badkaret. Mormor älskar att sticka och virka och har gjort två hela uppsättningar skor, mössa, väst och byxor. Mormor hade också kvar samma korgvagn som både min mor, hennes syster samt min lillasyster har legat i. Den har vi nu restaurerat, målat och klätt om. Svärföräldrarnas handbyggda trävagga som frugan legat i finns också kvar och den kommer stå på övervåningen. Minst tre fulla papperskassar med små bebiskläder har frugan dessutom fått från kollegor på jobbet, och även om vi köpt en del själv (kostar inte mkt samt är otroligt kul att köpa
    så är det välkommet. Dom växer fort. Av någon kollega vet jag också att frugan fick (hon har snälla kollegor) en sovstol med, men minns inte exakt vilken.

Överlag är mitt tips att använda vänner och släkt. Alla människor är bebisar minst en gång i livet. Grejerna brukar inte kastas utan blir kvar. Och nej, din bebis bryr sig inte om ifall det står Ed Hardy på sparkbyxorna. Den bajsar av hjärtans glädje lika bra i märkeskläder för tusentals kronor som i begagnat.

Resten som bebisen behöver kommer inhandlas vid ett gemensamt besök på Ullared. (Mitt första nånsin...puh...) Jag antar att alla är olika men min fru ville skaffa så mycket som möjligt i god tid innan, och för att inte behöva oroa sig över det. En del kvinnor - för det är kvinnorna det handlar om här, jag skulle kunna nöjt mig med en vagn med fyra hjul och typ två klädesplagg
    - däremot bryr sig inte alls typ. Kusinens fru följde med sin mor på tågluff i Europa som 6mån bebis. I en adidasbag. Dom skall ha barn ungefär samtidigt som oss, och när vi frågade vad dom skall ha för sovplats för barnet blev svaret, sovplats? Den sover ju mellan oss i sängen?

Man bör alltså komma ihåg att alla sätt är bra utom dom dåliga. Sätt en ära i att komma på ert eget sätt som funkar för just eran lilla familj. Den är unik.

10. 2012-07-08 19:15

kysans avatar
    Kronoberg
    480 inlägg
    Gillad 15 gånger
    Namn:  ImageUploadedByByggahus.se1341767659.951717.jpg
Visningar: 313
Storlek:  27.5 KBEbba nu 8 månader och fått sin första Bosch skruvdragare. Kunde liksom inte låta bli när man ser sortimentet av Bosch prylar för barn, "exakta" kopior...
    Crebel, Moki och en till gillar detta.

11. 2012-07-08 20:47

KnockOnWoods avatar
    Forumgud Medlem: sep 2004
    Halland
    3 311 inlägg
    Gillad 332 gånger
    Sicken gullunge!

och borrarna/drillbitsen är väl gjorda av laktrits?

Lyckliga barn i dag.
    En annan fick växa upp med en borrsväng:
    Namn:  2185_01.jpg
Visningar: 268
Storlek:  6.8 KB

12. 2012-07-09 08:20

Forumgud Medlem: sep 2008
    Västernorrland
    2 880 inlägg
    Gillad 403 gånger
    Ebba nu 8 månader och fått sin första Bosch skruvdragare. Kunde liksom inte låta bli när man ser sortimentet av Bosch prylar för barn, "exakta" kopior...
    Fast den verkar misstänkt grön... Du är inte orolig för att hon skaffar sig dumma vanor?

13. 2012-07-09 09:48

kysans avatar
    Kronoberg
    480 inlägg
    Gillad 15 gånger
    Ha, ha, det första jag sa i leksaksbutiken till min sambo var att det bara fanns gröna Bosch, inte blå som hemma. Men får bli inkörsporten...

14. 2012-07-09 21:56

Gudfader Medlem: feb 2007
    Skåne, Sjöbo
    7 010 inlägg
    Gillad 14 gånger
    Jag måste vara blind. Det syn ju att det är en Skill! :-P
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

15. 2012-07-09 22:09

Fullvärdig medlem Medlem: okt 2005
    Stockholm
    462 inlägg
    Gillad 20 gånger
    Ebba nu 8 månader och fått sin första Bosch skruvdragare. Kunde liksom inte låta bli när man ser sortimentet av Bosch prylar för barn, "exakta" kopior...
    Åh, inser att jag försummat mitt föräldraskap grovt, måste åtgärdas snarast.
    Hur gamla är de när de kan börja träna träffsäkerheten på bultbrädan förresten? Har glömt bort sen sist...
    Är plasthandskarna fortfarande på, kysan?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	bultbräda.JPG
Visningar:	79
Storlek:	100.5 KB
ID:	64295  

Läs mer

1. Hur många kvh i november?
    av Linisen_01 i forum Värme allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 20:48
  2. Jul i november!!!
    av vojma i forum Verktyg, maskiner & fordon