Nykomling
Medlem: May 2011
Län: Västra Götaland
Flyttstädning i Göteborg - nån som vet en bra städfirma?
Hello, tänkte fråga om någon kan tipsa mig om en bra städfirma eller flyttfirma i Göteborg att ta hand om flyttstädningen? Det behöver inte vara "extrembilligt", det viktigaste är att det blir bra utfört och att man kan känna sig trygg med att det är ett seriöst företag. Gärna också en städfirma som lämnar garanti på flyttstädningen...
Fullvärdig medlem
Medlem: Oct 2010
Betalning efter godkännande.
Om man inte har eget särskilt intresse i hur städningen utförs kan man anlita vilken städfirma som helst. Man betalar firman först när antingen hyresvärden eller köparen har tydligt godkänt städningen. Om den inte godkänns får städfirman göra om och göra rätt! Först därefter sker betalning. Hur tryggt som helst.
Fullvärdig medlem
Medlem: Nov 2008
En googling på dom olika städfirmorna jag kollade på var inte jätterolig läsning. Oseriösa firmor finns i alla branscher. Även om man inte betalar så finns ju risken att man står där med en halvdan städning som inte är acceptabel och måste göras om, och firman inte behagar återvända. Just det scenariot existerade när jag kollade inför vårat val.
Visst pengarna håller man ju inne, men det blir ju till att koppla in en ytterligare firma om det ska ske på stört. Med en garanterat trist extra utgift som följd. Så att anlita vilken firma som helst låter för mig väl friskt vågat.