Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009
    Län: blekinge

Vad har du emot Global?
    dålig skärpa går inte att slipa efter ett tag. ett handtag som inte går att hålla i man bara glider.
    i min mening en helt överskattad kniv finns ofantligt mycket bättre i den prisklassen.
    du har Victorinox, Wüsthof, Zwilling som jag själv har den är underbar.
    men det är det också delade meningar om vissa älskar sina globalknivar

2.    länk #17
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo

Jag gillar Victorinox med. Har själv med.
    Men det är bara jag som använder den. Min hustru vill bara ha Global.
    Och visst är det svårare med skärpan. Men lyckas man, håller den längre.
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

3.    länk #18
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009
    Län: blekinge

Jag gillar Victorinox med. Har själv med.
    Men det är bara jag som använder den. Min hustru vill bara ha Global.
    Och visst är det svårare med skärpan. Men lyckas man, håller den längre.
    Victorinox är en bra kniv bra att hålla i och lätt med skärpan. jag tror att global säljer mycket med namnet och att en del tvkockar använder dom. men i dom mesta fall använder dom inte dessa i yrket när dom är själva,

4.    länk #19
    pinebars avatar
    Moderator Medlem: Aug 2005
    Län: Stockholm

Jag gillar denna serie, också OBH Nordica.
    De har handtag av silikon både på lock och kastrull (bra på gasspis),hällpip och små hål i locket så att det är lätt att hälla av vatten.

5.    länk #20
    Senior medlem Medlem: Apr 2010
    Län: Kommun

Ska ni köpa riktiga knivar så ska ni kolla här.

www.cleancut.se

Det är inget Globalskräp det. Rekommenderar Hattori.

Gällande kastruller så ska det här vara prisvärt.
    http://hemmakocken.nu/?cat_id=187

Själv kör jag med IKEAs dyraste serie då jag tycker den är snygg och den funkar fint
    Senast redigerad av Bricco 2012-01-30 18:05

6.    länk #21
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2010
    Län: jämtland

Vilka kastruller är de allra bästa? Är en kastrull för ett par tusenlappar värt sitt pris?
    Om den är värd sitt pris beror på hur ofta du använder den och till vad.
    Finns många bra, men vanligast är nog Demeyere i det prissegmentet.

Annars kan jag tipsa om att jag kände på ett kastrullset om 5 kärl med glaslock på lidl för under 700:- och de kändes otroligt prisvärda. Hade jag behövt ett set hade jag handlat direkt.

7.    länk #22
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo

Ska ni köpa riktiga knivar så ska ni kolla här.

www.cleancut.se

Det är inget Globalskräp det. Rekommenderar Hattori.

Gällande kastruller så ska det här vara prisvärt.
    http://hemmakocken.nu/?cat_id=187

Själv kör jag med IKEAs dyraste serie då jag tycker den är snygg och den funkar fint
    Och som första position GLOBAL

Jag måste dock medge att IKEAS dyraste är mycket bra! Blev förvånad då vi lagade middag hos kompisen (IKEAS).
    Senast redigerad av BigGitt 2012-01-30 20:37
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42