Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #1
    Senior medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Skåne

Vad har ni gjort med era hus idag?

Ibland undrar man hur vissa här hinner göra nåt alls då det svaras här hela tiden
    För egen del skyller jag på tråkigt arbete och för lite ork när jag är ledig.

Själv skulle jag bygga fuskvanger (heter det så?) i trappen men började syna trappen lite mer och såg att det jag trodde var laminat nåt var en matta.
    Så väck med den, kvar blev listen framtill.
    Den gick INTE att slå bort.
    Stora fula märken efter det försöket
    Men fina nya gröna Boschsticksågen gjorde ett bra jobb där

Summa summarun är väl att jag slutade där jag började typ.

Tanken var från början att klä trappen i nån form av golv och det lutar åt det ännu även om alternativet med slipa/lacka eller måla dök upp nu med.
    Tilläggas bör är att det är originalmatta sen trappan var ny så rätt rått trä under, inga hallelujaupplevelser här inte.

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Jan 2009
    Län: västerbotten

Har exakt samma problem. En gammal trappa med sliten matta med trälist framtill men jag har inte börjat med trapprenoveringen. Jag skulle vilja spara listen då den är nämnvärt sliten. Har också orginalmattan kvar från 1957. Kanske man bara kan byta till ny matta eller nått tunt laminat . jaja bara spekuleringar...

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: X
    Inloggad
    Idag har jag satt tätskikt i badrummet och just nu funderar jag på hur jag ska få bort folielimmet från händerna ;-)

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Skåne

Har exakt samma problem. En gammal trappa med sliten matta med trälist framtill men jag har inte börjat med trapprenoveringen. Jag skulle vilja spara listen då den är nämnvärt sliten. Har också orginalmattan kvar från 1957. Kanske man bara kan byta till ny matta eller nått tunt laminat . jaja bara spekuleringar...
    Ett tips är att listen sitter hårt, ungefär som i en limmad träskiva....
    Helt omöjlig att få bort åtminstone här men tyvärr försökte jag och sen sprack den även på annat håll.

Min plan är som från början att lägga nån form av golvlaminat eller "äkta" trägolv där.
    Tanken om måla kom upp nu men tvivlar på att det fungerar rent estetiskt.

Vill ha ett rent hem och där passar en målad trappa dåligt in.

Men vill du spara listen så var försiktiug med den är mitt råd, den är rätt skör.

5.    länk #5
    Dalbotöss avatar
    Moderator Medlem: Sep 2009
    Län: Dalsland
    Inloggad
    Jag har inte gjort ett dugg med mitt hus idag.

6.    länk #6
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

Jag har inte gjort ett dugg med mitt hus idag.
    Inte jag heller.....

Har varit i garaget hela dagen
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Jönköpings län

Har satt upp renoveringstapet i ett halvt rum och målat skivan till ett platsbyggt skrivbord.

8.    länk #8
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2004
    Län: Västra Götaland
    Inloggad
    Murat igen ett gammalt källarfönster som fanns under verandan. Skall bli ny puts på hela väggen på insidan. Skall bli ett nytt fint stort förråd!

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: Mar 2008
    Län: Stockholm

Jag blev klar med senaste stora projektet för någon vecka sedan så det har det inte hänt något på några veckor, bortsett från dagens städning förstås. Jag laddar inför nästa projekt.

10.    länk #10
    Senior medlem Medlem: Dec 2009
    Län: Västra Götaland

Har lagt på en extra omgång tätgucka på folieskarvarna i badrumstätskiktet...efter SPs senaste rapport.....och lagt 30 kvadratmeter massivt furugolv....och legat på soffan med öm rygg och kollat mello....:-)

11.    länk #11
    Jonas_Olofssons avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2007

Rivit upp parkettgolvet i ett av rummen, + rivit upp undergolvet, ska dra lite nya elkablar osv och göra om detta rum till ett litet kontorsrum och ett sovrum (var tidigare kök i detta rum)
    Euronom Keramex 35 VED panna.
    Acc tank 2500 L
    Solfångaranläggning
    Hus byggt-65 170m² +30m² garage (planerat tillbygge +61m²)

12.    länk #12
    vojmas avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Norrbotten

Städat garaget. Det gör jag varje lördag. Kan bero på att det finns kalla öl där...

13.    länk #13
    wanegardhs avatar
    Ålder: 35
    Län: Skåne,Sjöbo.
    Inloggad
    Plockat upp spik på gräsmattan efter utbyggnaden av huset.

14.    länk #14
    wanegardhs avatar
    Ålder: 35
    Län: Skåne,Sjöbo.
    Inloggad
    Städat garaget. Det gör jag varje lördag. Kan bero på att det finns kalla öl där...

15.    länk #15
    skalman1s avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Värmland in da house
    Inloggad
    Jag har handlat prylar till huset.
    Flytspacklat badrumsgolvet.
    Kaklat golvet i tvättstugan.
    Satt spånskivor på en vägg på övervåningen.
    Börjat klura lite på garagebygget m.m.

Jepp.
    ?arög tta itel röf ud raH

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42