Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
...
  1.    länk #451
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Inloggad
    Städar garaget...

Och samtidigt lär min äldsta dotter hur man håller ordning. Hmmm.

Kanske väcker litet intresse åt henne för att göra lite småsaker för hand.

Tre flugor i en smäll.

Sent from my ST18i using Tapatalk
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	uploadfromtaptalk1326138499878.jpg
Visningar:	34
Storlek:	103.6 KB
ID:	56360  

Senast redigerad av charta77 2012-01-09 19:54

2.    länk #452
    vojmas avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Norrbotten

2004-04-04 kom jag över 20 st lysrörsarmaturer i absolut nyskick komplett med rör och glimtändare.

Idag (2012-01-11), alltså 7 år, 9 månader och 1 vecka senare har jag monterat upp dessa. (nja - inte alla, några har jag sålt till behövande vänner.)

3.    länk #453
    Junior medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne

Bytt blandade och bottenventil på gästtoaletten. Kul att vara rörmokare för en stund.

4.    länk #454
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: Jämtlands

Monterat 4st brandvarnare av den sorten som varnar varandra..

5.    länk #455
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Monterat 4st brandvarnare av den sorten som varnar varandra..
    Det känns som att det vore bättre om dom varnade er som bor där !!!
    Den som vet mest, gissar minst.

6.    länk #456
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

Fixat med mitt kök och dess närmaste omgivningar....förhoppningsvis klart för att måla väggar och tak om någon/några veckor.....
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

7.    länk #457
    skalman1s avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Värmland in da house
    Inloggad
    Idag gick jag till köket, öppnade en lucka och tog fram en påse baconsnacks vars innehåll sedan i rask takt placerades i min mun och svaldes för vidare transport.

Jag är mycket stolt över vad jag har presterat idag, imorgon kommer jag att ta tag i projektet jag har gett namnet "popcornvärmning", vilket troligtvis kommer leda till diverse tuggande aktiviteter.
    ?arög tta itel röf ud raH

8.    länk #458
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Örebro

Målat och svetsat ihop arbetsbänken i verkstan.

9.    länk #459
    Senior medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Skåne

Kanske inte räknas som husgöra men har i alla fall planterat en snabbväxande "häck" idag.
    Solrosor i varierande höjder 90,150 och 180 enligt påsarna samt majs.
    Tanken från huvet var väl att trycka ner fröna med hårfin precision och få den helt perfekta insynsskyddade häcken men det kändes som överkurs att mäta, räkna frö samt förborra och kontrollmäta.
    Men tror jag fick solrosorna hyfsat jämt fördelat och sen majsen lite däremellan.
    Det blev i alla fall inte för glest om man säger som så.
    Nu får dom gärna vänta med att titta upp så dom inte fryser bort.
    Men skulle det hända så är det bara ner med nya frön.

10.    länk #460
    Nykomling Medlem: Jun 2011
    Län: västmanland

Rivit i badrummet, bilat bort klinker och betong så gammla gjutjärnsbrunnen å rören titta fram, fortsättning imorn. lagom mör i armarna nu

11.    länk #461
    Mikael_Ls avatar
    Inloggad
    Bara lagt ut pengar på skiten, inte ens varit till huset idag.

Men väl på IKEA - spenderat precis lite över 10.000:- på stommar och sånt till köket, för att sno åt sig det där 1000:- värdekortet att köpa annat för.

Nu var detta inte allt som återstår till köket, men det som kvarstår är antagligen under 10' nu.

Och om någon alltså nu missat det, så är det idag som är sista dagen för deras kökskampanj.

Men nu mumlade hon på IKEA här i Uppsala att det förlängs två veckor. Men det tar jag inte gift på, det får ni kolla själva, på ert eget IKEA-varuhus, om ni vill veta säkert.

12.    länk #462
    Nykomling Medlem: Mar 2012
    Län: Stockholm

Rev ner det 😄

13.    länk #463
    Mikael_Ls avatar
    Inloggad

Shit. Det där blir svårt att toppa.

14.    länk #464
    Larsas avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005
    Ålder: 42
    Län: Stockholm

Har sågat 45-70 till långa kilar för att kunna rikta en vägg som lutar 5 cm. Inte det roligaste jobbet

---
    I am here: http://tapatalk.com/map.php?p02wmh

15.    länk #465
    emilms avatar
    Junior medlem Medlem: Sep 2010
    Län: stockholm

Gjort massa småsaker:
    Röjt upp i garaget
    Spacklat runt några uttag som inte sitter rakt
    Dragit nätverkssladd
    Limmat fast en tröskel

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42