Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #1
    kinglolles avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2007
    Län: Jämtland

Vad har ni för bilar?

Vet inte om det hör hemma här helt men varför inte? Vi pratar om traktorer men även bilarna är våra verktyg i husrenovering.

Så vad har ni för bilar. Har ni dessutom skåpsinredning/verktygsinredning så visa gärna det också

Detta är vår familjebil och ibland även den bilen som drar med verktyg etc till vänner om alla ska följa med

Detta släp har varit bland det mest användbara i renoveringen....

Detta är min och fruns bruks/pendlarbilar. Vi har varsin praktiskt taget likadana. Inte helt ovanligt att min får agera verktygsfraktare om vänner skall ha hjälp, bara att fälla sätena och lasta men tyvärr inte alls optimalt

Sen får man inte glömma gula faran, det är alltså en Daf 66 även kallad remjohan och är vår cruisingbil. Har haft roligare bilar förr men bilintresset har fått falla tillbaka för elektronik och verktyg istället men en liten skitbil var jag tvungen att ha som jag kan meka med.

Drömmen är att även köpa till en större skåpbil eller pickup som skall få bra platsbyggd förvaring och blir då en perfekt bil att frakta runt verktygen till vänner o bekanta som behöver hjälp

Så nu vill jag se fler bilder och inspireras
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Daf.jpg
Visningar:	37
Storlek:	67.8 KB
ID:	47367  

2.    länk #2
    skalman1s avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Värmland in da house
    Inloggad
    Ah! detta ämne gillar jag.

Min nuvarande bruksbil som är väldigt praktisk vid ett bygge med sitt stora lastutrymme, Ford Focus 2006:

Och min favoritbil! Opel kapitän P1 -59:

Min Rekord Olympia 1700 -60

Min Pontiac Firebird -94

Amazon -70

Den här sålde jag i höstas, men jag tycker bilden passar ganska bra här! Saab v4 -74
    Senast redigerad av skalman1 2011-02-26 21:22
    ?arög tta itel röf ud raH

3.    länk #3
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    2x V70, en -11 och en -99.
    Både med drag.
    (bilder kanske kommer senare)

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Dec 2008
    Län: skåne

En Passat Variant -03, underbart stor koffert och vettig dragvikt.
    Bra till både verktyg fraktande och långfärder.
    Planer på en nyare Passat 140 TDI finns, samma skatt som nu, men snitt på 0.55 lockar...

5.    länk #5
    Län: Uppsala

6.    länk #6
    Län: Uppsala

Jag har iofs en Passat 2,0 TDI 4motion också men den har jag mest för att transportera mej i. Vill jag dra kärran eller bara njuta lite så e de V8-Jeepen som gäller

7.    länk #7
    Snurres avatar
    Senior medlem Medlem: Jul 2004

Land Rover Discovery Tdi, Bmw 330d samt Lotus Esprit.

8.    länk #8
    Senior medlem Medlem: Feb 2008
    Län: Skånelän

Min bästa vän BMW 535i När hon byts ut blir det tydligen enligt sambon en x6:a
    stor sannolikhet.. tyvärr måste iaf bli en kombi

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: Sep 2007
    Län: dalarnas

bilar är alltid skoj :-) Jag beställde en bmw 535xd touring förra veckan. Bra utrymme att packa saker i och med det 318hk i den, så jag borde hinna till jobbet i tid ;-)

AnneFi
    En X6:a är aldrig fel att ha ;-)

10.    länk #10
    Junior medlem Medlem: May 2009
    Län: Skåne

En BMW 2002 från 1972 och en Porsche 996 GT2.

Kör sprinter 316 i vanliga fall.

Finns lite bilder här. http://www.garaget.org/CodeDevil
    Senast redigerad av CarlMagnus 2011-02-27 00:52

11.    länk #11
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2006

Mig: saab 9-3 sportcombi åm-11.. Änsålänge för ny för att skicka in 500 kg med byggmaterial..
    Sambo. Skoda octavia. Årsmodell okänd/ointressant. Ångrar mest att jag inte bad byggarna gräva ett 2x4 meters hål åt skodan..

Jag har ny bil för att slippa bekymmer..
    Sambo har gammal bil för att det är billigt => mitt bekymmer..

12.    länk #12
    Senior medlem Medlem: Feb 2008
    Län: Skånelän

bilar är alltid skoj :-) Jag beställde en bmw 535xd touring förra veckan. Bra utrymme att packa saker i och med det 318hk i den, så jag borde hinna till jobbet i tid ;-)

AnneFi
    En X6:a är aldrig fel att ha ;-)
    nejdå. man ska bara ha en miljon över att slänga på den.
    Jag vill ha en liten 116
    men det blir väl en 3:a eller 5:a touring nästa.

13.    länk #13
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Halland

Porsche 911 SC -78 som just nu är inne för totalrenovering.
    Tyvärr går pinnbultarna sönder lika ofta som elräkningen kommer

Volvo V70 T5 -05 Chippad. Just nu på 318 hk / 445 Nm.
    Senast redigerad av danne007 2011-02-27 00:38

14.    länk #14
    Gudfader Medlem: Dec 2004
    Län: Skåne
    Blogginlägg: 3

V70 2,4 som tjänstebil, tur jag jobbar som snickare *S*

/Kent

15.    länk #15
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2010
    Län: jämtland

Hade tre bilar tidigare, men eftersom ingen av dem klarade att inhysa hela familjen så byttes de till följande
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	bil.jpg
Visningar:	23
Storlek:	27.4 KB
ID:	47373  

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42