Bara att skälla avskräcker ev tjuvar!
När vi åker hemifrån, aktiverar vi larmet och den elektroniska hunden :)
Våran vovve åker med oss.

Bara att skälla avskräcker ev tjuvar!
När vi åker hemifrån, aktiverar vi larmet och den elektroniska hunden :)
Våran vovve åker med oss.

Både och. Kolla: http://www.polisen.se/Global/www oc...Vad vet vi om bostadsinbrott_Kent Pira[1].pdf (som citerats här förut). Hund är visserligen avskräckande, men långtifrån perfekt. Vissa öppnar och hoppas på att hunden springer bort, andra kelar eller sparkar till den för att visa vem som bestämmer. (Mest avskräckande är att själv vara grovt kriminell... Men det är ju en lösning som inte passar alla:) )

Och man får inte heller skrämmas med bössa :(
Inte slå med klubba eller stekpanna...
För att då åker man ditt!
Min kompis blivit skadeståndskylldig en kriminell som försökte sno hans bilradio.
... Det var inte värd det.

Engelsk Bulldog
Vaktar - knappast. Du kan krossa en fönsterruta utan att hon vaknar, men tappar man ett godispapper på golvet flyger hon upp.
Skäller - ett par skall i veckan, främst om någon går för nära hennes gräsmatta
Lyder - ibland.
Har inte ätit upp någon ännu, men skulle någon angripa matte så är det inte otänkbart.

lars_stefan_axelsson skrev:
Både och. Kolla: [länk] (som citerats här förut). Hund är visserligen avskräckande, men långtifrån perfekt. Vissa öppnar och hoppas på att hunden springer bort, andra kelar eller sparkar till den för att visa vem som bestämmer. (Mest avskräckande är att själv vara grovt kriminell... Men det är ju en lösning som inte passar alla:) )
Mja....å andra sidan har ju grovt kriminella en ganska låg medellivslängd. Har man gett sig in på den banan får man räkna med att inte bli så gammal, en dag knackar torpederna på dörrern och då .........
Vill man leva länge, vara lycklig, känna sig trygg och alltid ha en bästa vän vid sin sida är hund att föredra trots allt!:)

Vi har en blandning av Schäfer/Rottwailer/Dobberman och en skvätt Boxer på 2 år
Hon vaktar ibland och ibland sover hon rätt igenom allting och snarkar så hela sängen vibrerar.
Hon lyder rätt bra så länge inte någon av mina kissekatter kommer i synfältet för då ska det jagas! De stackars kissarna kommer bara in på nätterna när vovvas sover som en gris och det är släckt i huset. Förutom vår knasiga lilla killkatt Strumpan. Han tassar in i tid och otid, men så blir han jagad också.
Skäller gör hon med råge om någon knatar förbi på vägen och när tomtarna smyger bland granarna, det har jag förstått är ett doberman-beteende.
Än så länge har hon inte tuggat på någon människa för hon är så snäll så hon är dum ibland.
Med 4 barn i familjen är det rätt skönt att hon är så cool. Hon står ut med att de klättrar på henne, drar henne i öronen och petar henne i näsan. Dock drar hon gränsen vid att bli betraktad som häst.
Ibland drar hon igång leken själv och drar i 5-åringens brallor så han blir släpad över golvet tills han tappar byxorna. En mycket kärleksfull, knasig, busig myshund med alldeles för många egna ideer.

Så här brukar det se ut när våran "Italienare" vaktar huset:

• charley2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
snaggletooth :D d^_^b

Japp, vem behöver en Dobermann :)

Två Irländsk Vattenspaniel, en labrador och en jaktcocker. Men vaktar å vaktar vet jag inte..

Yngsta förmågan:

gorran17.jpg

HeleneP skrev:
Två Irländsk Vattenspaniel, en labrador och en jaktcocker. Men vaktar å vaktar vet jag inte..

Yngsta förmågan:

[bild]
Skulle jag bryta in mig i dit hus, kommer jag att stjäla /// hunden :D

Mikael_L
Snaggletetooth, dom där är väl dom lömskaste och farligaste för buset. Dom ligger och gömmer sig under en filt tills den som bryter sig in inte har en chans att komma undan längre. :P

Mikael_L skrev:
Snaggletetooth, dom där är väl dom lömskaste och farligaste för buset. Dom ligger och gömmer sig under en filt tills den som bryter sig in inte har en chans att komma undan längre. :P
För att de fastnar. I kärleken :)

Mikael_L, exakt, när du minst anar det, hoppar han fram och humpar dina ben tills du garvar ihjäl dig :D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.