Det är alltså två glas/plexiglasrutor i varje lucka med svagt rundade former
Någon kunnig möbelsnickare som vågar sig på att uppskatta ungefärlig tidsåtgång/kostnad per lucka? Jag gissar följande arbetsmoment:
* fräsa ut fönstren (från mall)
* måla skarven vit med sprayfärg (och täcka vitglansytorna så de inte får färg på sig)
* montera dit glasen (fixar vi dem själva hos glasmästare eller kan möbelsnickaren ordna det också?)
* klart
Tröttsamat att man inte kan få exakt som man vill hos köksföretagen Min sambo blev förälskad i nova vitrin-luckorna, men i övrigt är vedum på tok för dyra för oss, och så gillar vi inte luckan som sådan, för stor fasning vid hörn exempelvis samt att den är 19mm tjock, kändes klumpig... så det får bli HTH-kök med denna kompromiss
Senior medlem
Medlem: Jan 2008
Län: Ekerö
Vad kostar en original lucka?
Innan man börjar räkna eller uppskatta kostnad kan det vara bra att veta det
Göra mall klura ut hur stora hålen är
sågahålet
fräsa hålet
fräsa falsen
slipa
måla i flera omgångar
någon form av list på insidan finns vita i plast eller mjuk fog för att håla fast glaset
Fullvärdig medlem
Medlem: Aug 2010
Län: Blekinge
Hej!
Vedums vitrinlucka med glas (vi gillar bara själva designen, inte luckans finish och fasning) kostar 1600 kronor för en 40-lucka. Då är glaset/plasten ju inte speciellt stort. Tror det är en 40-lucka som visades på bilden jag länkade till.
HTH-luckan kostar 400 kronor, slät vit.
Är det någon nämnvärd prisskillnad på glas-glas och plexi-glas? Tror vedum använder plexiglas.