Du kanske kan få till något snyggt ett handtagsfrässtål?
Jag har gjort en del med samma princip som IKEA. Bara gör en avfasning bakom framsidan, runt 5 mm in, 45 grader. Det räcker för att greppa och dra väldigt behagligt. Syns inte (vill man vara extra fin fasar man nederkanten (inte provat själv)).
Jag har tänkt på att fasa av ovankanten på framstycket men det blir problem om man som jag inte har mer än några mm mellan framstyckena. Nu slår det mig att om man fasar av underkanten åt andra hållet så kan man nog ändå få in fingrarna. Tack för tipset, det skall provas.
"Man is a tool-using animal...
Nowhere do you find him without his tools; without tools he is nothing,
with tools he is all."
- T.Carlyle
Eftersom det inte finns några bitar på tvärs mellan lådorna (se bilder i tidigare inlägg) så tror jag det blir svårt att få till något snyggt med bara en avfasning i över-/under-kant. Jag blev nyfiken på det här med handtagsfräsar och hittade bla detta som jag tror man skulle kunna få till något med: http://www.axminster.co.uk/axcaliber...-2-prod805239/
Man skulle kunna göra ett långt fingergrepp över hela frontens bredd med ett sådant. Över eller underkanten får man fräsa av med ett rakt eller rundat stål före eller efter. Är det någon som har använt ett sådant och har några tips att komma med? Hur tunna fronter kan jag komma undan med? Jag tänkte att det enklaste vore att utgå från en limträskiva 18-20 mm tjock, gärna i lövträ för att göra målningen enkel och slippa problem med kvistar som går igenom.
"Man is a tool-using animal...
Nowhere do you find him without his tools; without tools he is nothing,
with tools he is all."
- T.Carlyle