Jopp, främst en branchmässa...
Makitas yta bestod av ett bord på 1x1m med några skruvdragare. Besvikelse.
Festool däremot... Fick en ordentlig genomgång och provkörning av deras 400-nånting sticksåg... inte bra,för nu har man ju satt ribban för hur bra en sticksåg skall vara.
I övrigt en okej mässa, men inte mycket alls för hemmasnickaren.
Fullvärdig medlem
Medlem: Mar 2009
Län: Dalarna
Generellt en okej mässa, men mest stora maskiner för industrin, dvs CNC-maskiner, kantlistutrustning, brikettpressar och pallinplastning. Några roliga montrar fanns också förstås, men maken till oengagerade och tråkiga säljare i montrarna har jag aldrig varit med om (har själv stått på flera mässor i annan bransch). Dom satt i montrarna och knappade på datorer och mobiler och såg allmänt uttråkade ut. Jag ska inte nämna några namn, men man tycker ju Felder, Logosol, Moretens mfl ska vara intresserade även av de mindre kunderna, men icke, antingen vända ryggen till eller bara stå med armarna i kors och stirra rakt ut trots att man är inne i montern och är genuint intresserad. Amatörer kanske?
Dom enda som representerade bra och var tillmötesgående och trevliga/ säljande var Tormek, Nakaya samt Toolbox. Nakaya köpte jag förövrigt ett par underbara japanska snickerisågar av :-) Bland annat en Kugihiki för att såga plugg osv, sanslöst tunn blad som ger mycket fina snitt! Superkvalitet!