Byggahus.se
H
Är det någon som vet var man kan köpa massiv ek och fanér i olika träslag, al, ek.
Bor i göteborgstrakten.

Abi trä

www.fredricsons.com

De säljer främst till företag, men den skånska filialen har i varje fall öppet för privatpersoner på fredagar efter lunch.

H
Tack för informationen! :)

Har ni någon erfarenhet vilka av dessa som är bäst?
Mest prisvärt?

Jag passar på att fråga om vad det finns för inköpsställen i stockholmsområdet. Själv har jag bara handlat från fanerkompaniet när dom låg i frihamnen. Säljer dom fortfarande till privatpersoner?

Ek i Göteborgsområdet...
Massiv ek finns hos Dalfrid (http://www.dalfrid.com/). Trevlig innehavare, ring först och kolla öppettid, lager mm.
AB Werner Abrahamssons Trävaruaffär i Henån annonserar ibland i GP om båt & snickeriträ, även ek.

Säger samma sak igen då. Fanérkompaniet nej, för ett par år sen i alla fall. Bröderna Holm gör det däremot.

Mr Handyman skrev:
Säger samma sak igen då. Fanérkompaniet nej, för ett par år sen i alla fall. Bröderna Holm gör det däremot.
Jag skulle tvärtom vilja påstå att det var just för ett par år sedan när dom fortfarande bodde i frihamnen jag handlade privat av dom. Har för mig att dom först bara hade öppet en stund på fredagar för privatpersoner men sedan tog bort den begränsningen. Hela frågan är ju iofs enkelt löst genom att någon ringer och frågar...

En trähantverkande kompis ringde till dem efter att de flyttat till Örnsberg(?) och då sålde de inte till privatpersoner, men det kan ju säkert gå fram och tillbaka med den saken.

Mr Handyman skrev:
En trähantverkande kompis ringde till dem efter att de flyttat till Örnsberg(?) och då sålde de inte till privatpersoner, men det kan ju säkert gå fram och tillbaka med den saken.
Fanérkompaniet ligger i Hallunda/Fittja området. Fredricsons, tidigare träimporten, ännu tidigare Fanérbolaget, ligger i Aspuden/Örnsberg.

Jag har handlat hos båda, både som privatperson och som "proffs" i min hobbyfirma. oftast brukar det gå bra att komma som privat om man väljer en lugn dag som fredag förmiddag.
/B

Just ja, det finns ju två som heter något med fanér i namnet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.