3 120 läst · 11 svar
3k läst
11 svar
Ädelträ
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Abi trä
www.fredricsons.com
De säljer främst till företag, men den skånska filialen har i varje fall öppet för privatpersoner på fredagar efter lunch.
De säljer främst till företag, men den skånska filialen har i varje fall öppet för privatpersoner på fredagar efter lunch.
Jag passar på att fråga om vad det finns för inköpsställen i stockholmsområdet. Själv har jag bara handlat från fanerkompaniet när dom låg i frihamnen. Säljer dom fortfarande till privatpersoner?
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Göteborg
· 167 inlägg
Ek i Göteborgsområdet...
Massiv ek finns hos Dalfrid (http://www.dalfrid.com/). Trevlig innehavare, ring först och kolla öppettid, lager mm.
AB Werner Abrahamssons Trävaruaffär i Henån annonserar ibland i GP om båt & snickeriträ, även ek.
Massiv ek finns hos Dalfrid (http://www.dalfrid.com/). Trevlig innehavare, ring först och kolla öppettid, lager mm.
AB Werner Abrahamssons Trävaruaffär i Henån annonserar ibland i GP om båt & snickeriträ, även ek.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Säger samma sak igen då. Fanérkompaniet nej, för ett par år sen i alla fall. Bröderna Holm gör det däremot.
Jag skulle tvärtom vilja påstå att det var just för ett par år sedan när dom fortfarande bodde i frihamnen jag handlade privat av dom. Har för mig att dom först bara hade öppet en stund på fredagar för privatpersoner men sedan tog bort den begränsningen. Hela frågan är ju iofs enkelt löst genom att någon ringer och frågar...Mr Handyman skrev:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
En trähantverkande kompis ringde till dem efter att de flyttat till Örnsberg(?) och då sålde de inte till privatpersoner, men det kan ju säkert gå fram och tillbaka med den saken.
Fanérkompaniet ligger i Hallunda/Fittja området. Fredricsons, tidigare träimporten, ännu tidigare Fanérbolaget, ligger i Aspuden/Örnsberg.Mr Handyman skrev:
Jag har handlat hos båda, både som privatperson och som "proffs" i min hobbyfirma. oftast brukar det gå bra att komma som privat om man väljer en lugn dag som fredag förmiddag.
/B
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Just ja, det finns ju två som heter något med fanér i namnet.