Mest gillat
-
21 reaktioner
-
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Slängde ihop en grusharpa, och fixar päronens grusplan. -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Jag tog hjälp av ett lokalt företag som än i dag är mina idoler. De kunde verkligen sina grävmaskiner … -
19 reaktioner
-
H
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Som sagt Polarpumpen ingår i samma koncern som bygghemma outl1 osv. De sätter i system att blåsa en del av sina kunder. Jag tror inte att du... -
D
Borrade i eternit
Du behöver sluta noja och gå vidare med ditt liv. -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Gjort ett skaft till en yxa -
17 reaktioner
-
16 reaktioner
-
Humorhörnan ...
Snart fredag... -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Några år senare passade jag på att göra samma sak längs vägen upp till huset. Jag måste säga att det här är ett prisvärt sätt att bygga stödmurar... -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Av alla mina trädgårdsprojekt är jag nog mest stolt över den här trappan. Syns inte här, men den fortsätter uppåt ytterligare 10 meter. Byggd... -
15 reaktioner
-
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Möt vår strykarkatt med trasig höft. Han lever inte längre, men vi handikattanpassade huset åt honom. -
F
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Skulle egentligen sätta osb och gips, men slutade med att jag rev innertaket. Lika bra att få dit riktig isolering (svinkallt golv på... -
14 reaktioner
-
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
Passade på att göra samma sak på andra sidan vägen. -
13 reaktioner
-
S
Polarpumpen.se, oseriös hantering
”Bra” nyheter för oss andra i alla fall. Nu vet vi att man aldrig ska anlita Polarpumpen. Så vi slipper råka ut för samma sak. Synd för dig bara. -
S
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Är vi glada att dom inte sprider pengar till höger och vänster?? Dolda enorma bonusprogram som knappast skulle vara OK i börsägda bolag, men på... -
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Det ska ju sägas att en nätstation vanligen är en byggnad och kräver bygglov. D v s om det går för en människa att uppehålla sig i den. Vattenfall... -
12 reaktioner
-
F
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Vi har hamnat i en tråkig sits med polarpumpen.se. Vår luft-luftvärmepump slutade kyla i vår och polarpumpen vägrar hantera det som garantiärende... -
L
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Det finns väl inte något vettigt skäl att tacka ja ifall det går att vägra den. Ersättningen lär vara rätt låg. I princip är det som att du säljer... -
Flyttbar AC
En tyst blir svårt att hitta, kompressorn låter hur man än gör. Jag hade en modell tidigare med en tyst läge, vilket fungerade ok för mig. Jag... -
El-arkeologi
Fortsätter att städa. Hittar kvalitativ kabel! -
11 reaktioner
-
F
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Sluta handla av dessa skojare? Finns otaliga trådar i forumet. https://www.byggahus.se/svartalistan/?text=Polarpumpen&kategori=bostad... -
L
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Ta reda på någon lämplig växt som är skyddsvärd och plantera den på platsen dom vill ha. Sen kan du skicka Naturvårdsverket på dem ;) Kan säkert... -
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Fyrvägsventilen sitter inuti utedelen. Det är en magnetventil som byter riktning på kylmediet när den växlar mellan värme och kyla. -
Växthuset tål inte sol!
Outl1 är väl inte kända för sin fantastiska kundservice. Vill de inte ta det som reklamation så är väl ARN nästa steg. Kan ju börja med att... -
Växthuset tål inte sol!
Outl.1, liksom resten av Bygghemma-koncernen, är ju (ö)kända för att neka reklamationer, dra ut på supportärenden och återbetalningar i månader så... -
P
Borrade i eternit
Tror det generellt anses bättre att slicka i sig asbestdamm än att andas det. Så inte ens det bör ts oroa sig för. -
Dagens verktygsinköp!
Har ungefär 160 m2 gips framför mig. Så denna var jag värd. Och lite Expertskrot, det ska vara cleana hål i badrumsväggen 👍 -
P
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Idag har jag använt det här verktyget fyra gånger En tremillimeters spårmejsel som jag bär med mig i snickarbrallorna. Hittade nämligen... -
10 reaktioner
-
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Flera ord i ordlistan: Kattalog = tjockare tidskrift som hittas under den sovande katten två sekunder efter att man lagt tidskriften på bordet... -
Polarpumpen.se, oseriös hantering
Om du köpt den 2021-05-25 gäller en 5-årig garanti till och med 2026-05-24 om det inte framgår något annat av garantivillkoren. -
H
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Vattenfall använder Energiföretagens värderingsmall. Du hittar lite mer att läsa nedan. Beskriver ledningar men det är liknande för nätstationer... -
Borrade i eternit
Du behöver inte vara orolig alls. -
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Eller vår industri det som är kvar av den. Det går inte att köra pappersmaskiner med ström lite när vinden blåser; det är kontinuerliga processer... -
F
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Då tycker jag inte du ska acceptera nån nätstation på tomten -
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Bobbis som älskar att bli kelad på magen, får nöja sig med fotmassage då husse tycker 30 grader är för varmt för att vifta och böja sig ner för... -
Humorhörnan ...
Fortfarande fredag även om dagen närmar sig sitt slut. 😍 -
Mitt trädgårdsprojekt: Från byggkaos till kattlåda de luxe
😂😂😂 Är det kanske ännu mer manligt med en bastu på en stor sten? -
Vad har ni gjort med era hus idag?
Visserligen inte med mitt hus, och det är väl gränsfall om det passar i tråden. Men grannen har slarvat bort husnycklarna och behövde hjälp, han... -
9 reaktioner
-
Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?
Nämen, nu dök det upp en liten smygrasist igen här på forumet. För din information så finns det även svenska firmor med svenska hantverkare som... -
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Fast resten av Sveriges elkunder är ju glada att de inte sprider pengar till höger och vänster för det är ju vi som sedan ska betala det via våra... -
V
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Projekt nr.1: Satt foder runt ett fönster. Dyckertpistol och tumstock (som tydligen visar lite fel, eller handhavande... 🧐), kap- och gersåg... -
S
Handukstorkare - optimalt placering ?
Alternativ 1 känns bäst. Man vil ju kunna kliva ur duschen och ta en handduk enkelt. Inte behöva korsa hela rummet och dessutom behöva huka sig... -
S
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Fast nu är det ett statligt ägt bolag. Som gör enorma vinster pga. de skenande avgifterna. Det ska åter till folket, knappast till ett utvalt... -
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Ja, vi kommer ju iaf ha tid att hugga veden för de flesta av oss kommer ju inte att ha något jobb att gå till... Knappt ens du efter någon dag... -
Dagens verktygsinköp!
Gick lös lite i sista stund på prime days, hoppas det blir bra 😅. Gamla trotjänar-dammsugaren (gas 20Lj började bli rätt sliten så hoppas detta är... -
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Katt med L-profil