Nykomling
Medlem: Dec 2011
Län: Stockholm
Mögel i badrum?
Hej.
Funderingar över vad det är för trevligt vi har i luftventilen i badrummet. Bilderna talar nog för sig själv om nån känner igen det.
Det är samma ventil, bara olika kameror och blixt, är ingen mästerfotograf.
Bor i hyresrätt och ska anmäla det direkt efter helgen, är nyinflyttad precis.
Så det är nått "gammalt", men efter att ha kikat in där så skulle det vara skönt att "veta" vad det är innan helgen är slut. Just nu ser jag bara massa Alien bilder framför mig när jag tänker på insidan där
Plus att jag vill nog inte förpesta dammsugaren och filter om det nu är nån mysig mögel/svamp aktigt
Nykomling
Ska kolla det, vore trevligt om det bara är en damminvasion
Har mindre svartmögel på väggarna en bit bort, dock inte så mycket. Blir till att skrubba ordentligt.
Blir till att öppna nu och kolla ordentligt då.
Fullvärdig medlem
Medlem: Aug 2010
Kolla att ventilationen fungerar genom att hålla ett papper framför ventilen. Då skall det sugas fast över öppningen. Efter dushen låt dörren stå öppen så att fukten ventileras ut.
Nykomling
Draget är bra, mindre kamp för att få loss det. Vi har dörrarna öppna normalt, vet dock ej hur tidigare hyresgäster gjort.
Drog ett varv med dammsugaren, satt fast ganska bra. Det som är kvar ser ut som väldigt små vita porösa fluff bollar, ingen aning hur damm kan te sig. Hade inte tänkt på det förut. Antar att det kan sätta sig envist kanske i kombinationen med fukt.