Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Aug 2010
    Län: Gävleborg

Kan detta vara mögel

Hej på er,
    jag misstänker att jag har vitt mögel på betonggrunden under diskbänken (sopskåpet) i min hyresrätt, så jag har naturligtvis kontaktat min hyresvärd i ärendet som kom och tog sig en titt men menar att detta troligen är maskindiskmedel som runnit ut så det är bara att dammsuga upp säger han.

Jag hade varit nöjd med det svaret om det inte hade luktat som det gör, det är en vidrig stank, och jag behöver inte tillbringa många minuter i lägenheten innan jag får ont i huvudet och blir yr, så jag tror ju fortfarande att det är någon form av mögel detta, och då vill inte jag ta min dammsugare och suga upp det utan vidare, eller kan maskindiskmedel få dessa egenskaper
    om det får ligga en stund..?

Jag förstår att det inte går att ge ett exakt svar men kanske nån kan tillföra något.

Tack på förhand!
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC07219.jpg
Visningar:	23
Storlek:	21.2 KB
ID:	41840  

Namn:	DSC07223.jpg
Visningar:	29
Storlek:	24.5 KB
ID:	41841  

Namn:	DSC07225.jpg
Visningar:	28
Storlek:	31.0 KB
ID:	41842  

Namn:	DSC07226.jpg
Visningar:	22
Storlek:	23.2 KB
ID:	41843  

2.    länk #2
    Azkels avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2010
    Län: Stockholms

Får nog hålla med hyresvärden här, det ser tveklöst ut som maskindiskmedel.
    Har inte sett mögel som ser ut så här, du kan lugnt dammsuga/torka upp det.
    Gissar att det finns kemikalier i det som fäller ut/oxiderar och som kan orsaka dålig lukt.
    You my friend are out of the woods...

Mvh / Azkel

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2009
    Län: Gotland

Kan nog vara som Azkel säger. Men hur har det hamnat där? Läcker diskmaskinen? Kan det finnas fukt under? Ta bort det och håll det under bevakning.

4.    länk #4
    Eqlizas avatar
    Nykomling Medlem: May 2008
    Län: Värmland

Hej. Har du fått någon lösning på problemet? Vi har idag hittat något liknande i vårt timmerhus som vi ska flytta och jag håller nu på att "skanna" forumet efter liknande bilder. Vårt "vita mögel" sitter på timmerstommen under ett av fönstren på bottenvåningen och ser ut och känns lite som mozarella......Ska försöka lägga in några bilder såsmåningom...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42