Vi köpte för ca 1,5 år sen ett gammalt trähus (byggt ca 1909). Ett par månader efter vi flyttade in i huset fick jag problem med eksem och har så fortfarande. Häromdagen var vi uppe på vinden och jag kännde då att det luktade mögel en tanke som då slog mig kan det vara så att vi har mögel i huset och det är därför jag fått eksem? Läste lite snabbt nu om sjuka hus och där stod det också om fukt inomhus och vi har nog ganska fuktigt vi får kondens på fönsterrutorna.
Usch jag blir lite orolig speciellt då vi har en dotter på tre månader...
Nu undrar jag vart vänder man sig för utreda om det nu är så att vi har dåligt inomhusklimat? Och om det nu är så att det är mögel mm är det nåt som försäkringen täcker?