GelckaNykomlingVisa alla inlägg skrivna av Gelcka Hitta alla ämnen startade av Gelcka |
Kontaktinfo
- Hemsida
- http://lillakrakslottet.blogspot.com
- Adress till denna sida
- http://www.byggahus.se/forum/medlem/90498
Blogg
Visa Gelckas bloggNyligen bloggat
Latest Entry
Postades i Ingen kategori
Snart hoppas vi kunna värma upp huset en aning billigare!! Tjoho!!
Titta på Lilla Kråkslottet
Titta på Lilla Kråkslottet
Vi hade turen att få vara med i en serie om hus i en lokal gratistidning! Kul! OCH kul för byborna att se vad vi gör och att vi verkligen vårdar huset!
I väntan på el och värme står renoveringen...
I väntan på el och värme står renoveringen...
Nu har vi tagit ner byggställningen på framsidan av huset, så nu ser vi vilket fint hus vi har!
Och i helgen har jag målat om i matrummet!
Titta gärna in hos oss och lämna en kommentar!...
Och i helgen har jag målat om i matrummet!
Titta gärna in hos oss och lämna en kommentar!...
Nu har vi snart ett helt nytt tak! Det ska bli så skönt att slippa hinkar på vinden och magont så fort det regnar! Och fint blir det!! Det blir liksom ett hus!
Kika gärna in på [Link]...
Kika gärna in på [Link]...
Nu har vi provmålat två grå färger, men vet inte vilken som gör sig bäst.. Den lite mörkare och kallare eller den något ljusare och varmare?
Framsidan blir förhoppningsvis färdigskrapad imorgon...
Framsidan blir förhoppningsvis färdigskrapad imorgon...
Nyligen kommenterat
Målarmästarn säger att lekmän ofta skrapar för mycket. Det som ska skrapas/slipas är löst sittande färg, tjocka färglager och grånat trä. Så varför ta i så hårt? Antar att ni har era skäl.
På mitt hus har jag oxå fått slipa mer än mäster talat om. Detta då förre ägaren målat över ytliga mögelskador. Vissa brädor var vettigare att riva o ersätta med nya. Fy vilket jobb det kan vara innan man får börja måla....
På mitt hus har jag oxå fått slipa mer än mäster talat om. Detta då förre ägaren målat över ytliga mögelskador. Vissa brädor var vettigare att riva o ersätta med nya. Fy vilket jobb det kan vara innan man får börja måla....
Skrevs 2010-08-11 kl 09:23 av gäst