S
sin
619
Poäng
518
Medlem i
22
Startade trådar
7 okt 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
S”Bra” nyheter för oss andra i alla fall. Nu vet vi att man aldrig ska anlita Polarpumpen. Så vi slipper råka ut för samma sak. Synd...
-
SSom vanligt har man missat det väsentligaste - vad innebär ommålningen i arbete? Underhåll och bättring är ju ngt som i stort sett alla...
-
SDet byggs för lite och för glest i Stockholm och gamla markreservat har blivit naturreservat. När städer byggs med slyskogar mellan...
-
SDet är väl mest en selektionsmekanism, att det krävs viss framgång socialt och ekonomiskt för att kunna bo i småhus. Men man kan ju...
-
SMen också mindre brottslighet, välfungerande familjer, mindre sjukdom och därmed lägre vårdkostnader. Och de ynglar av sig och skapar...
-
Ssin svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..Kvalitetsverktyg grinar man aldrig över. Men till trallbygge så är en Festool HKC med gerskena mycket bättre (om man nöjer sig med...
-
Ssin svarade i tråden Våtrumsmatta, finns det några fina? Andra alternativ..Ett superbra tips. Tack! Teknos produkter borde man dessutom få tag i mycket billigare i Finland än i Sverige (vid snabb koll, så verkar...
-
SDet är godkänt att måla även i duschen om man gör på rätt sätt, Dock krävs det att man målar på glasfiberväv och det finns bara en enda...
-
SDet heter "bård" för bövelen. Jag har lite samma problem då jag vill ha matta i ett rum med 3 meter takhöjd. Alla...
-
Ssin svarade i tråden Våtrumsmatta, finns det några fina? Andra alternativ..Hade man kunnat köra matta i duschdelen och måla övriga väggar med våtrumsfärg? Är det ett godkänt alternativ?
-
SStällde den här frågan för ett par år sedan, när vi började planera ett badrumsbygge som av anledningar inte blivit av ännu, men börjar...
-
SOk det är ju ett kompetensproblem helt klart
-
Ssin svarade i tråden Dränera runt hus med 1.5tons grävmaskin.Det funkar ju att dränera ett hus med spade, delar av vårat hus dränerades av två spänstiga herrar med varsin spade för ca 30 år sedan...
-
Ssin svarade i tråden Köpa fritidshus där bygglov saknas.Du har en bra poäng i det här med fornlämning. Dock så är riskerna/konsekvenserna med det väldigt varierande av vad jag hört. Så det kan...
-
SOk. Då kan det inte finnas bygglov för att uppföra huset. Bygglovskrav för hus på landsbygden kom först på 1970-talet så många årtionden...
-
Ssin svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Ungefär samma som ifrån den svenska. Finns vissa saker som inte levereras till Sverige och har varit med en gång nyligen att en extern...
-
Ssin svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Grymt bra grej det där. Rekommenderas varmt.
-
SNaken Bosch kantfräs 12v för cirka 1500:-. Billigaste jag sett i alla fall...
-
Ssin svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.På nåt sätt ska väl kolonialmakten i Stockholm bidra till att resten av landet håller dem flytande? De flesta i Stockholm, i offentlig...
-
SOm fastighetsskatten ska vara kvar så borde det vara en lägre procentsats men inget tak och samma för lägenheter. Att summan är samma...
-
Ssin svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Festool har batterikampanj på utvalda modeller (vid snabb överblick på ovanligt stor andel av modellutbudet)...
-
SNoterat.
-
SJag vill se henne och Wingårdh rita ett hus tillsammans.
-
SJag tycker att det låter som att du ska överväga att sälja och överlåta renoveringen till någon annan. Titta på ett litet hus med tegel-...
-
SSkandiabanken har inte med bilinnehav i sitt formulär online. 35000 lön, 1 barn och 2 miljoner insats ger ett maximalt lån på 2 018 000.
-
STjärfärg är till för trärent underlag. Väl sliten slamfärg kan målas över också. Poängen med tjärfärg är ju att tjäran ska gifta sig med...
-
SÄr jättelätt att måla med linoljefärg. Stryk jättetunt 2-3 gånger klart. Problemen jag ser att man måste låt det gå några dagar mellan...
-
Ssin svarade i tråden Måla gammalt hus eller sälja?.Finns inget som hindrar försäljning oavsett skick. Det finns inga krav på besiktning/inspektion. En eventuell besiktning är bara ett för...
-
SDe brukar övergå till blå efter ungefär ett 1/4-1/2 hus för vissa, andra betydligt tidigare. Min första gröna envisades enormt med att...
-
Ssin svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Köpte min första blåa precis innan tillträde till första huset. Den finns kvar ännu som en reserv till reserven tre hus senare.
Bilder
Visa mer
sin har laddat upp 10 bilder.
Allmän info
- Från
- N/A
- Kön
- Man