A
Avemo
Aktivitet
-
AAvemo svarade i tråden Borrade i eternit.Så här skriver Arbetsmiljöverket om arbeten med asbesthaltiga material...
-
AAvemo svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Jag tror att de flesta av dagens spisar kommer att vara skrotade om 60 år precis som de flesta spisar byggda på 60-talet är skrotade...
-
AAvemo svarade i tråden Olja golv utan slipa.Vad baserar de sina uppgifter på? Det går inte att se på bilden. Det är nog du som måste antingen göra en bedömning av vem som är mest...
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Det går alltid att vränga på definitionerna. Men i ett allmänt fall kommer det att leda till en ökad energiförbrukning och därmed ökad...
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Det börjar bli många led nu. Det var en diskussion om värmen från torktumlaren kommer huset tillgodo eller inte. Jag tolkade vad du...
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Så kan det förstås vara. Jag tycker bara att man bör hålla isär att förneka något och att man inte bryr sig om det.
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Jag kom med en mer detaljerad förklaring i inlägg #10. Om du tycker att det alltid är bra att värma tvättstugan varmare än resten av...
-
AAvemo svarade i tråden Önskar tips om ny spis.Det går att elda biogas i en gasspis med rätt munstycken. Men det går inte att lagra den i en vanlig gasolflaska. För gas på flaska är...
-
AAvemo svarade i tråden Önskar tips om ny spis.Det var en ganska öppen fråga. Att lägga 9000 kr på att reparera spisen som du inte är nöjd med låter ju inte som en bra lösning. Det...
-
AAvemo svarade i tråden Fråga ang utförd elsanering i villa nätfrånskiljare.Och då borde det ju vara helt oproblematiskt att ta bort och koppla förbi den.
-
AAvemo svarade i tråden Fråga ang utförd elsanering i villa nätfrånskiljare.Baserat på vad jag snabbt googlade mig fram till om produkten borde den utan vidare kunna tas bort. Men om en elektriker inte vågar göra...
-
AAvemo svarade i tråden Fråga ang utförd elsanering i villa nätfrånskiljare.Jag har aldrig sett produkten ifråga. Men om den inte gör annat än att bryta spänningen till obelastade gruppledningar förstår jag inte...
-
AAvemo svarade i tråden Tips för golvslipning mottages tacksamt!.Visst går det. Och det har gjorts förr. Men jag avråder. Jag skulle rekommendera att hyra en riktig golvslip.
-
AAvemo svarade i tråden Tips för golvslipning mottages tacksamt!.Hur stort är golvet? Jag skulle avråda från att slipa ett helt golv med en handhållen maskin. Med detta sagt har jag bra erfarenhet av...
-
AAvemo svarade i tråden Vad göra med överbliven fas i spiskabel?.Håll tungan rätt i mun när du kopplar nu. Den spisen är en 400V spis som inte använder nollan. Så i den kabeln är den blå en fas. Jag...
-
AAvemo svarade i tråden Öppning i staket för åkgräsklippare?.Visst finns det alternativa lösningar för att öppna staketet. Men jag har svårt att se att någon av dem blir mer praktisk än grindar...
-
AAvemo svarade i tråden Öppning i staket för åkgräsklippare?.Vad skall staketet stänga inne / ute? Det går att fästa nätet i en lös stolpe som man krokar fast i den fasta. Men det är besvärligare...
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Jag hade uppfattningen att det då var en värmepumpstorktumlare. Min har en värmeväxlare mellan tilluft och frånluft där en del av...
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Precis. Och det är ju förutsättningen för hela resonemanget. Det tillför ju även ännu en aspekt av det. Med kondenstorktumlare blir det...
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Det finns ju två saker att hålla isär här. Pratar vi en kondenstorktumlare utan anslutning för frånluften till utsidan av huset blir...
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Gör bara inte misstaget att tro att allt kommer huset tillgodo ens mitt i vintern.
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Eftersom de fasta avgifterna inte påverkas om du minskar förbrukningen skall du inte ta med dem i beräkningen.
-
AAvemo svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Jag skulle tro att du ligger lite högt i din gissning av energiförbrukning på den gamla maskinen. Den drar troligen inte full effekt...
-
AAvemo svarade i tråden Behövs elcentralsbyte?.Ja det borde det. Men tyvärr är det ofta ganska förvirrande beteckningar på just spisar. De flesta nya spisar har 230V elementspänning...
-
AAvemo svarade i tråden Behövs elcentralsbyte?.Har du möjligen lite mer på fötterna än så? Vilken eller vilka tillverkare? Var har de skrivit detta? Jag har aldrig sett något...
-
AAvemo svarade i tråden Behövs elcentralsbyte?.Det som skrevs var ju följande: Ganska svårt att missförstå. Ibland är det lättare att komma med tvärsäkra påståenden än att motivera dem.
-
AAvemo svarade i tråden Behövs elcentralsbyte?.Kanske missförstår jag dig. Men jag har definitivt inte idiotförklarat dig. Däremot tror jag att du har fel.
-
AAvemo svarade i tråden Behövs elcentralsbyte?.Det är väl att anse som ganska normalt med en förimpedans på en halv ohm eller så i en bostad. En stum kortslutning mellan två faser...
-
AAvemo svarade i tråden vedspis fog.Pannkitt tål höga temperaturer. Silikon låter inte optimalt. Utsidan på en vedspis kan bli mycket varm. Vad är det för vedspis? Har du...
-
AAvemo svarade i tråden Behövs elcentralsbyte?.Är installatören på något sätt befriad från ansvaret för att installationen uppfyller gällande standarder och tillverkarens krav bara...
Bilder
Visa mer
Avemo har laddat upp 701 bilder.
Filmer
Avemo har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Stockholms län
- Kön
- Man