T
tompaah7503
7 622
Poäng
3 141
Medlem i
177
Startade trådar
20 aug 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Ttompaah7503 svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Du får nog läsa de detaljerade villkoren för att få reda på vad det där "kan" betyder. Gissningsvis så garderar de sig med ett "kan"...
-
TDu @Guzzen1 , hur går det med siffrorna på biobränsle, kan inte komma ihåg att du presenterade några siffror på hur mycket mark som...
-
TAv egen erfarenhet törs jag påstå att höns i stort sett garanterar råttbesök, förr eller senare. Råttor finns där råttmat finns...
-
TDet finns en liten skrift som är gratis om man inte vill köpa SEK handbok...
-
TNär det gäller användning i friluftsliv och vardag så är trangia praktiskt men om man tittar på överlevnad så ska man kommaihåg varför...
-
TJag har hittat något i mitt hus, är det asbest och i så fall ett dolt fel?
-
TAspest heter det.
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Kraftig ökning av husbränder.Utan fakta i frågan gissar jag ändå på att det främst handlar om att man: eldar för hårt på grund av det kalla vädret eldar i...
-
TDet är troligen själva generatorns effektivitet det handlar om, dvs hur mycket av inmatad mekanisk energi (från i detta fall...
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Kraftig ökning av husbränder.Det var ett ganska märkligt förhållningssätt. När, om inte när det finns el i uttaget, ska man använda el? Vi har timprismekanismen för...
-
TVi klarade oss flera dygn under och efter Gudrun. Vedkamin, Trangia (gas och sprit) och pasta/ris. Korv mm kan också tillagas. Men först...
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Beredd på ett strömlöst land?.Solceller och batterilagring med ödrifts-läge för hela fastigheten ger ström nog för livsnödvändigheter som vatten (går att hinka direkt...
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?.Då får du nog bena ut för församlingen i tråden vad exakt du menar med tjänstemannaansvar. Vi kan ta en helt hypotetisk situation där...
-
TFinns väl inga onödiga resor? Mycket man "måste" göra i dagens värld. 😂...
-
TJa, på med offerkoftan bara. Säkert 1/3 av de där trafikanterna var väl ute helt i onödan, trots vädervarningar. De får i så fall bära...
-
TEnergi kommer inte bli billigare . Bygger klimatskalet gör man en gång , går att tilläggsisolera men så mycket besvärligare . Bärande...
-
Tbestrid för att kunna ta ut avgift så skall där sitta rätt skyltar om p-avgift
-
TGrannen borde inte kunna debitera för parkering på mark som inte är parkering.
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?.Samhället har förändrats på många sätt sedan 1976, att attributera landets förändringar till förändringen i tjänstemannaansvaret är lika...
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2024?.Det behöver man inte vara förvånad över alls, Tesla är en amerikansk bil. De är och har alltid varit av spektakulärt usel kvalitet. Den...
-
TJättebra namn, Build Your Dreams.
-
TAsiatiskt från de kända tillverkarna. Varför? Jag gillar att känna mig så lite blåst som möjligt och är inte jättepetig med lyxkänslan.
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?.Jag skulle önska förändring på flera nivåer. Vi har alldeles säkert en kultur i Sverige där människor inte riktigt vågar ta beslut...
-
TVäldigt mycket.
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?.Det bådar inte supergott om man tänker på samhällets beredskap för större kriser än några bilar i en snöhög.
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?.(svarar mig själv, för att fortsätta resonemanget) Kopplat till detta, verkar det som att ingen del i kedjan någonstans har ansett att...
-
THade nästa alltid min pelarborr på det lägsta, d.v.s 200 varv, bara bökigt att ändra hastigheten för husbehov, det går ändå fortare och...
-
Ttompaah7503 gillade PHPerssons inlägg i tråden Omöjligt att hitta bra metallborr - ingen kan hitta?.Kör på! Tryck hårt, smörj och börja med mindre borr om du skall borra över 8mm ca
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Omöjligt att hitta bra metallborr - ingen kan hitta?.Inget extremt, borr diameter 4-13 mm och oftast vanligt stål modell plattjärn av olika tjocklekar.
-
Ttompaah7503 svarade i tråden Omöjligt att hitta bra metallborr - ingen kan hitta?.Har en pelarborrmaskin av bänkmodell där varvtalsändringen är lite knepigare än enklare, så jag tänkte om man bara kör på lägsta...
Bilder
Visa mer

tompaah7503 har laddat upp 367 bilder.
Filmer
tompaah7503 har laddat upp 3 filmer.
Allmän info
- Från
- SE4
- Kön
- Man
- Signatur
-
Skånelänga från 1800-talets mitt. Sammansatt av precis allt möjligt.