Workingclasshero
9 574
Poäng
4 633
Inlägg
17 år
Medlem i
111
Startade trådar
3 aug 2009
Blev medlem
17 timmar
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Workingclasshero skrattade åt ajn82s inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Är väl bättre med en taggig buske av något slag då -
Workingclasshero gillade pmds inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Spelar det roll vad väggen är gjord av? -
Workingclasshero gillade Nissenss inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Du verkar vara en kul granne… Det är rörande att du är så mån om att allmänheten skall kunna se ditt hus från gatan… Hur kan det vara... -
Workingclasshero gillade Ubbe55s inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Är det inte lite vanskligt att ge grannen 'rätten' att använda er uppfart som infart till sin fastighet. Verkar vara en granne som kör... -
Workingclasshero förvånades av Marie MMs inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Ja, det är precis så ... Det är ett husbilsgarage, som de just nu konverterar till växthus. Kommunen skriver bara om växthuset i... -
Workingclasshero gillade hempularens inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Vänta lite, menar du att de skall köra in i sitt nya hus via er uppfart? Finns det servitut? Går det ens att öppna dörrarna utan att... -
Workingclasshero svarade i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Men vad innebär att ett bygge börjar? Men måste ju få göra lite geologiska undersökningar (gräva) och ta hem material och börja kapa upp... -
Workingclasshero skrattade åt Odi et Amos inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Glasväggen kan ju vara mot en tujahäck… 🙄 -
Workingclasshero gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Logiken i PBL: Det är byggnadsnämnden som representerar det allmänna intresset. Du representerar ditt enskilda intresse och är således... -
Workingclasshero gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Jag tror det är ett svagt argument. Ni ska ju inte behöva använda grannens fastighet för att lasta i och ur era bilar. Då är det fel på... -
Workingclasshero skrattade åt Marie MMs inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.För övrigt vill jag betona hur obehagligt det känns att det kommer att bli med en fyra meter hög glasvägg alldeles intill vår uppfart... -
Workingclasshero svarade i tråden Drömmen om att bygga ett timmerhus blev sann!.Lite trögt med uppstartsmötet, anledningen tar jag senare. Men jag sågar panel i mitt sågverk och kapar till fördiglängder. Bygger även... -
Workingclasshero gillade Janus82s inlägg i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Sedan 10 år har vi haft sopsortering genom färgkodade sop-påsar. Allting åker i samma kärl och sopstationen sorterar sedan allt efter... -
Workingclasshero skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Flytta den typ tio cm så det inte märks och hoppas att det var viktigt att den stod rätt. -
Workingclasshero skrattade åt Davidbagares inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Dra upp en likadan lina längs med deras, sä kanske de frågar ”Ska du också….” -
Workingclasshero gillade Bästerortarns inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort... -
Workingclasshero gillade Magnus E Ks inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Intressant, kände inte till detta och har brutit mot det ganska ofta. Gäller det även om motorn är avslagen? Om batteriet är tomt? Om... -
Workingclasshero skrattade åt Magnus E Ks inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Bränslemoped bullrar ju och släpper ut stinkande avgaser. Borde förbjudas helt istället nu när det finns alternativ. -
Workingclasshero svarade i tråden Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?.NU vet jag inte var i byggprocessen ni är. Men det jag ser är så dåligt gjort så jag baxnar. Jag tror inte TS ska prata mer med...
Bilder
Visa mer
Workingclasshero har laddat upp 365 bilder.
Filmer
Workingclasshero har laddat upp 5 filmer.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man