N
noone70
7 154
Poäng
4 373
Medlem i
293
Startade trådar
26 jul 2009
Senast aktiv
Hemmansbyggare, gård underuppbyggnad
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
NDet är helt lugnt med grogg... är på jobbet så ... 😀 Men det är ofta bra om man funderar på ombytta roller och vad man själv skulle se...
-
NDet är en smaksak. Vi har tre meter brett och jag lägger regelbundet bil och traktor i diket på vintrarna. Snöstorm och lite slirigt så...
-
Nnoone70 svarade i tråden Väg servitut över vår mark.Vi har byggt vår väg på 4m duk så vägbanan är ca 3,5-4m I vintras när det var mycket snö så orkade inte 6 hjulningen med plog på slutet...
-
Nnoone70 svarade i tråden Väg servitut över vår mark.Alltså, vi är grunden överens. Det handlar inte om att pungslå motparten utan bara om att komma fram till en rimlig ersättning. Vi har...
-
Nnoone70 svarade i tråden Väg servitut över vår mark.Ta det lugnt med groggen nu, det är en arbetsdag i morgon me 😆
-
NAllt beror ju på vilken väg standard som egentligen behövs.. DEt finns 3 meter breda vägar som är byggda för att även enstaka lastbil...
-
NEtt fordon är max 240cm brett, sedan räknas det som bred transport. Undantaget arbetsfordon som traktor. Så säg att vägbanan är 300 cm...
-
NHar en annan tråd i juridikforumet i samma ämne men min andra fråga passar bättre här Grannen har fått förhandsbesked på sin fastighet...
-
Nnoone70 svarade i tråden Väg servitut över vår mark.Nä och det är inte så blodigt mycket pengar vi begär heller (tycker jag) Vi köpte fastigheten (obebyggd) för 4 år sen och det är alltså...
-
Nnoone70 svarade i tråden Väg servitut över vår mark.Ok, kanske skulle gett lite mer info Det är en skogs/jordbruks fastighet på 9ha Den planerade vägen kommer gå igenom det som idag är...
-
Nnoone70 svarade i tråden Väg servitut över vår mark.Alltså allt sker i samförstånd och det är ingen katastrof. Delen om att den går rakt igenom vår fastighet var mer som information...
-
NGrannen har fått förhandsbesked på sin fastighet men han måste dra vägen över vår fastighet. Det är en vanlig grusväg som ska klara av...
Bilder
Visa mer
noone70 har laddat upp 166 bilder.
Filmer
noone70 har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Midgård
- Kön
- Man
- Födelsedag
- oktober 4