T
TorpSara
921
Poäng
860
Medlem i
19
Startade trådar
4 nov 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
TTorpSara gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det funkar så att fastighetsägaren disponerar sin mark rätt fritt och förväntas göra det också med hänsyn till att allmänheten ska ha...
-
TDet är inte så att den remsan egentligen är en tänkt väg / tillfart till din fastighet?
-
TKontakta advokat? Nej nej, TS behöver dom pengarna för sten & grus till sin nya uppfart. Om det inte finns servitut inskrivet så är...
-
TFyll upp en yta bred nog för två bilar hela vägen fram till asfaltskanten. Om någon frågar är det bara 4.5m långst åt höger som är er...
-
TFast infarten behöver ju inte vara 5m du kan ju köra igenom en liten öppning för att på din tomt ha en större yta.
-
TTorpSara gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Kristallklart! Det råder utfartsförbud. Troligen kan du anlägga en lite bredare utfart än 4,2 m, t ex 4,6 m inom ramen för...
-
TÄr det där vid röda strecket som du ska göra infarten? Det ser ju inte ut att vara några problem alls. Bort med buskarna och tippa ett...
-
TÄr det inte just med den typen av grannar som man måste gå den krångliga vägen?
-
TNumera MÅSTE ett medgivande vara skriftligt. Sedan dec. förra året. Det behövdes däremot inte när du byggde ditt förråd. Ditt muntliga...
-
TTorpSara gillade tveksamts inlägg i tråden Min nya granne som tar sig friheter och skapar påhittade regler.Varför vill du inte bidra med mer information i tråden? Vill du bara gnälla och få medhåll eller vill du faktiskt ha reda på vad som...
-
TTorpSara gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Granne tog tillbaka OK och gjorde tillsynsanmälan. Nya byggregler..Det är dessa domar jag tänkte på. Jag har ju varje vecka läst MÖDs alla domar (som intresserar mig) i nästan tio år nu så lite fastnar i...
-
TTorpSara gillade Kennn1s inlägg i tråden Attefallshus gör att Skatteverket delar vår fastighet på två.Tack signaturen Taxture för länken! Den var verkligen informativ. Och tack övriga för inläggen. Kan någon rekommendera en...
Bilder
TorpSara har laddat upp 6 bilder.
Allmän info
- Kön
- Kvinna