B
b8q
23 237
Poäng
11 616
Medlem i
48
Startade trådar
2 jul 2009
Senast aktiv
Intressen: Blev med villa 2009. Huset är byggt -43 och det jag hunnit med hittills är omdränering, grävt ur halva källaren och bytt stammar, lagt golvvärme och klinkers, byggt två badrum och renoverat köket. 2021 uppgraderades fastigheten med en ny och större friggebod.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Bb8q svarade i tråden Hur länge kan jag låta underlagspappen å läkten ligga synlig för väder.På ”omslaget” till underlagspappen brukar det stå, typiskt ca två månader - men det kan nog variera med fabrikat och kvalitet.
-
BSärskrivningen kan jag köpa under pistolhot, men ”dem”…. För bövelen! Det heter ”de”! Och kan man inte lära sig, så skriv ”dom”!
-
BJa, konstigt att vissa män blir så provocerade av att man talar om för dem att det pågår en klimatförändring orsakad av människor, och...
-
BVad gör det att Sverige ligger under med 3 mål mot Nederländerna när ölen smakar så här bra.
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....Det ÄR ju faktiskt fredag även på midsommarafton!
-
Bb8q svarade i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.De har väl så låga bostadspriser i Malå att man knappt behöver ta bolån utan kan köpa huset kontant. För det var ju bara bolånekostnader...
-
Bb8q svarade i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Stockholms stad testade ju att sätta ut sensorer (”Parkerings-puckar”) för att få statistik men i förlängningen kanske även möjliggöra...
-
Bb8q svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Man kan nästan bli lite…
-
Bb8q svarade i tråden Få igång byggandet som Texas.Vänstern gillar inte småhus och högerns företagare vill kunna ta ut så höga priser som möjligt. Jag ser inte hur någon av dessa...
-
Bb8q svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Du får byta dina vin-luncher mot mjölk, så kanske benet byggs upp bättre.
-
Bb8q svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Vissa tjatar om att återinföra tjänstemannaansvar, men jag tror att något som verkligen skulle göra landet bättre (och kanske få in fler...
-
BSå långt har det gått med Sveriges textilhuvudstad. Inte en tråd kvar.
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....Ja, jag hade nog bytt namn på den och ”gillar ej när det kommer främmande”.
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....
-
BVad Trump tror det byggs på vita husets gräsmatta: Vad som egentligen byggs:
-
Bb8q svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Välkommen till Stockholm, här har vi alltid obehöriga på spåren. Om de inte klottrar så stjäl de koppartråd, eller bara genar…
-
Bb8q svarade i tråden Är inte detta med tvångsansluting av VA ovärdigt ett land som Sverige?.Ja, man vill ju helst fördröja dagvattnet (regnet) så att det renas naturligt innan det går ner till grundvattnet. Att skicka det i...
-
Bb8q svarade i tråden Är inte detta med tvångsansluting av VA ovärdigt ett land som Sverige?.Vi vet VARFÖR man ska anslutas, det jag menade var att man ska se på kostnaden ungefär som ett överbryggningslån; du får tillbaka det...
-
BDet är killräckligt bra...
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....Eller bil+släpvagn.
-
BGrundfrågan i tråden var ju om Byggahus är orättvis mot kommunanställda. Jag tror att dom som skriver egenupplevda situationer och...
-
Bb8q svarade i tråden Är inte detta med tvångsansluting av VA ovärdigt ett land som Sverige?.Den bakomliggande tanken är förstås att en fastighet ansluten till kommunalt VA är mer värd än motsvarande fastighet utan anslutning...
-
BTyvärr tror jag att detta kommer att leda till "rädd byråkrati" där tjänstemän undviker att fatta beslut av rädsla för straff. Varje...
-
Bb8q svarade i tråden Är BH orättvis mot kommunanställda?.Det är ett under att folk som inte behärskar skiljetecken, ihopskrivning eller versaler får behålla sitt jobb…😉
-
Bb8q svarade i tråden Är BH orättvis mot kommunanställda?.Då befordras de till en chefsposition så de gör minst skada.
-
BNorge är bättre än både Sverige och Kanada i hockey.
-
Bb8q svarade i tråden Är BH orättvis mot kommunanställda?.Okej? Känner du till någon kommunpolitiker som även är anställd som kommunal tjänsteman i samma kommun?
-
Bb8q svarade i tråden Är BH orättvis mot kommunanställda?.Nej. Du måste förstå att politiker är tillsatta efter allmänna val, medan tjänstemän är anställda med vanliga anställningskontrakt, och...
-
Bb8q svarade i tråden Varför tror många att Norge är bättre än Sverige?.Men du skrev helt korrekt svenska i inlägg #158.
-
Bb8q svarade i tråden Vackra gamla hus till salu.1700-talstorp i Stockholmstrakten växer inte på träd. Därav priset...
Bilder
Visa mer
b8q har laddat upp 847 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholms län
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- civilingenjör
- Signatur
-