På vindar där isoleringen utgörs av glas- eller mineralull bör man väl alltid ha en luftspalt mellan isolering och råspont, däremot har jag hört att...
Verkligen! Ett av de bästa i den här tråden skulle jag säga. Men jag skulle säkert oroa mig för saker som färskvattentillgång, lämna på dagis, osv om...
Spontant gillar jag att man får bestämma mer själv, men för att förslaget ska funka kommer det att behövas tydliga begränsningar, t.ex. avstånd till...
Jag tror du har missuppfattat syftet med detaljplaner. Meningen med att detaljplanera ett område är att slå fast hur marken får användas så att alla...
Gungställningar kräver inte bygglov såvittjagvet, men det är ju alltid bra att prata med grannarna först så det inte kommer som en chock. Men svaret...
Jag gillar ditt förslag om man gör ett tillägg - sätt in ett ljusinsläpp i väggen mellan din vardagsrumshörna och nya föreslagna sovrummet (antingen...
Blev med villa 2009. Huset är byggt -43 och det jag hunnit med hittills är omdränering, grävt ur halva källaren och bytt stammar, lagt golvvärme och klinkers och byggt ett badrum. Just nu pågår en tillbyggnad av ny entré.