1 816
Poäng
165
Medlem i
7
Startade trådar
22 jun 2009
Senast aktiv

Aktivitet

• Senast online
  • Swamp
    Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.
    Kommer ni ihåg förra tråden när jag sa att fiberduken inte får hänga utanför? Och att det var ett litet regnväder som passerade nyss...
  • Swamp
    Swamp förvånades av MTechs inlägg i tråden Projekt taklyft!.
    Tre bilder på omvandlingen! Mäklarens bild! När vi ägt huset i några år och bytt fasad på entréplan. Och här är vi nu!
  • Swamp
    Jag har inte glömt bort varesig dammen eller pjojekttråden... Men det har varit så otroligt mycket annat. Jag lägger ca 30 minuter på...
    • IMG_3306.jpeg
    • IMG_3311.jpeg
    • IMG_3313.jpeg
    • IMG_3314.jpeg
    • IMG_3315.jpeg
    • IMG_3295.jpeg
  • Swamp
    Fiffigt! Men är det inte bara att spänna upp kabeln direkt på gräsmattan så är den överväxt på någon vecka? Så gjorde jag.
  • Swamp
    80 kg last i stort sett rakt ner är nog mycket mindre belastning än en hård bris från sidan vilket den lär klara eftersom den faktiskt...
  • Swamp
    Kreativ lösning säger du? Om det sitter ett litet hjul högst upp som man ska trä en ny lina kring så kan du göra detta med en drönare...
  • Swamp
    Swamp svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.
    JUST det de där dumma fysiska lagarna som ställer till det igen, det blir ju såklart inte någon större lyfthöjd på vattnet. utan...
  • Swamp
    Och nu tar vi tråden helt off topic… men ”Mammutpumpen användes för pumpning av slam, förorenade vätskor, stora partiklar, sockerbetor...
  • Swamp
    Ja vi har knappast kommit på perpetual mobile här. Och jag är sällan smartast i rummet. Men ofta bredast. Som Cody förklarar det...
  • Swamp
    Mycke intressant! Hur hur högt kan man pumpa vatten med hjälp av luft 🤔? Rent spontant känns det som det krävs mindre med energi att få...
  • Swamp
    Alltså att vannet pumpas upp till ett ledigt utrymme, som måste rinna igenom lite större stenar som har växter på sig. Följt av ledigt...
    • IMG_3282.jpeg
    • IMG_3283.jpeg
  • Swamp
    Jo. Du öppnar ju upp för kul att prova och du har massor med plats. Jag vet inte hur flödet på en luftströms pump blir per watt.. men...
  • Swamp
    Hm kan ju bli jättekul och bra att få följa. En luftstensdriven pump borde ju kunna lyfta den sträckan utan några större problem. Och...
  • Swamp
    Äntligen skulle det bli två hela dagar att jobba med projektet... Men istället regnade det den ena dagen och andra dagen vart man...
    • IMG_3259.jpeg
    • IMG_3258.jpeg
    • IMG_3236.jpeg
    • IMG_3237.jpeg
  • Swamp
    Jag tror du överskattar problemet. Detta kan lösas på väldigt kort tid med liten arbetsinsats. Beroende på hur staden funkar med...
  • Swamp
    Det har varit många andra saker somtagit tid. Resten av trädgården och andra sysslor har ju inte försvunnit. Men jag tar två kärror de...
    • IMG_3237.jpeg
    • IMG_3236.jpeg
    • IMG_3212.jpeg
  • Swamp
    OH! Självaste bergsfogden har gillat i min tråd. Nu är lyckan total! Roliga saker med sådanahär forum är att din tråd och ditt...
  • Swamp
    Nu var det ju den där tråkiga delen av veckan när man inte får göra som man vill. Men det har blivit lite iordningställt i området...
    • IMG_3206.jpeg
    • IMG_3207.jpeg
    • IMG_3208.jpeg
  • Swamp
    Swamp gillade Karrocks inlägg i tråden Projekt baddamm.
    Hurra! Ryggen redan pigg efter stenarna alltså? Du kallade det lera tidigare och det låter lovande, men prova ordentligt innan du köper...
  • Swamp
    Inte i dagsläget. Men jag förbehåller mig som alltid rätten att skaffa fler prylar i framtiden...
  • Swamp
    Tack! Kul att den uppskattas.
  • Swamp
    Swamp förvånades av Barrväxts inlägg i tråden Projekt baddamm.
    Det här är forumets bästa tråd!
  • Swamp
    Perfekt, dagens plan var felplanerad. Denna miss i planeringen ledde till oplanerad extratid för oplanerat arbete med den ändå...
    • IMG_3193.jpeg
    • IMG_3194.jpeg
    • IMG_3195.jpeg
    • IMG_3196.jpeg
    • IMG_3197.jpeg
    • IMG_3198.jpeg
    • IMG_3199.jpeg
    • IMG_3200.jpeg
    • IMG_3201.jpeg
    • IMG_3202.jpeg
    • IMG_3203.jpeg
    • IMG_3204.jpeg
  • Swamp
    Japp :D
  • Swamp
    Swamp gillade NL12345s inlägg i tråden Projekt baddamm.
    Gott jobbat! Nu börjar man ju nästan tro på badväder i år också.
  • Swamp
    Säg den plan som går som man tänkte sig... Inte var det gårdagen iallafall. På med solskydd och full av energi tog vi itu med dagens...
    • IMG_3186.jpeg
    • IMG_3189.jpeg
    • IMG_3190.jpeg
    • IMG_3191.jpeg
    • IMG_3192.jpeg
  • Swamp
    Jag tycker det är ofint av vädret och jobbet att gadda ihop sig så att det regnar när jag är ledig och soligt när jag är på jobbet...
    • IMG_3177.jpeg
    • IMG_3178.jpeg
    • IMG_3179.jpeg
    • IMG_3180.jpeg
    • IMG_3181.jpeg
    • IMG_3182.jpeg
    • IMG_3184.jpeg
    • IMG_3185.jpeg
  • Swamp
    Swamp svarade i tråden Damm med litet fall.
    Jag ser mossor och daggkåpa levandes på bilderna. Hur hanterar ni dem på vintern? Nu bor ni kanske i Arktisk zon men, mina dammkanter...
    • IMG_2980.jpeg
  • Swamp
    Min tomt var också platt tills jag grävde en damm i den nu har den höjdskillnader :)
    • IMG_3156.jpeg
  • Swamp
    Swamp svarade i tråden Damm med litet fall.
    Snyggt! Man kommer ganska långt med växter stenar och dammskum eller murbruk. Om man bygger en mur med stenar och inte låter bruket gå...
  • Visa mer

Bilder

Visa mer
IMG_3306.jpeg
IMG_3311.jpeg
IMG_3313.jpeg
IMG_3314.jpeg
IMG_3315.jpeg
IMG_3295.jpeg
IMG_3282.jpeg
IMG_3283.jpeg
Swamp har laddat upp 162 bilder.

Filmer

IMG_3167.mov
8FF24274-EBE2-4BC0-AC3B-2AF3A8B8BA67.MOV
Swamp har laddat upp 2 filmer.

Allmän info

Från
Västra Götalands Län
Kön
Man
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.