Swamp
1 816
Poäng
165
Medlem i
7
Startade trådar
22 jun 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Kommer ni ihåg förra tråden när jag sa att fiberduken inte får hänga utanför? Och att det var ett litet regnväder som passerade nyss... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Jag har inte glömt bort varesig dammen eller pjojekttråden... Men det har varit så otroligt mycket annat. Jag lägger ca 30 minuter på... -
Swamp svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.JUST det de där dumma fysiska lagarna som ställer till det igen, det blir ju såklart inte någon större lyfthöjd på vattnet. utan... -
Swamp svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Och nu tar vi tråden helt off topic… men ”Mammutpumpen användes för pumpning av slam, förorenade vätskor, stora partiklar, sockerbetor... -
Swamp svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Ja vi har knappast kommit på perpetual mobile här. Och jag är sällan smartast i rummet. Men ofta bredast. Som Cody förklarar det... -
Swamp svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Alltså att vannet pumpas upp till ett ledigt utrymme, som måste rinna igenom lite större stenar som har växter på sig. Följt av ledigt... -
Swamp svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Jo. Du öppnar ju upp för kul att prova och du har massor med plats. Jag vet inte hur flödet på en luftströms pump blir per watt.. men... -
Swamp svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Hm kan ju bli jättekul och bra att få följa. En luftstensdriven pump borde ju kunna lyfta den sträckan utan några större problem. Och... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Äntligen skulle det bli två hela dagar att jobba med projektet... Men istället regnade det den ena dagen och andra dagen vart man... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Det har varit många andra saker somtagit tid. Resten av trädgården och andra sysslor har ju inte försvunnit. Men jag tar två kärror de... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.OH! Självaste bergsfogden har gillat i min tråd. Nu är lyckan total! Roliga saker med sådanahär forum är att din tråd och ditt... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Nu var det ju den där tråkiga delen av veckan när man inte får göra som man vill. Men det har blivit lite iordningställt i området... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Inte i dagsläget. Men jag förbehåller mig som alltid rätten att skaffa fler prylar i framtiden... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Tack! Kul att den uppskattas. -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Perfekt, dagens plan var felplanerad. Denna miss i planeringen ledde till oplanerad extratid för oplanerat arbete med den ändå... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Japp :D -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Säg den plan som går som man tänkte sig... Inte var det gårdagen iallafall. På med solskydd och full av energi tog vi itu med dagens... -
Swamp svarade i tråden Projekt baddamm.Jag tycker det är ofint av vädret och jobbet att gadda ihop sig så att det regnar när jag är ledig och soligt när jag är på jobbet... -
Swamp svarade i tråden Damm med litet fall.Jag ser mossor och daggkåpa levandes på bilderna. Hur hanterar ni dem på vintern? Nu bor ni kanske i Arktisk zon men, mina dammkanter... -
Swamp svarade i tråden Vattenfall och förstoring av damm - idéer, tips och bilder?.Min tomt var också platt tills jag grävde en damm i den nu har den höjdskillnader :) -
Swamp svarade i tråden Damm med litet fall.Snyggt! Man kommer ganska långt med växter stenar och dammskum eller murbruk. Om man bygger en mur med stenar och inte låter bruket gå...
Bilder
Visa mer
Swamp har laddat upp 162 bilder.
Filmer
Swamp har laddat upp 2 filmer.
Allmän info
- Från
- Västra Götalands Län
- Kön
- Man