B
BoByggarBogge
83
Poäng
62
Medlem i
7
Startade trådar
8 maj 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
BBoByggarBogge gillade Festlunds inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..”Dra en lina?” …… 😬🫣
-
BBoByggarBogge gillade Davidbagares inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Dra upp en likadan lina längs med deras, sä kanske de frågar ”Ska du också….”
-
BBoByggarBogge svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Om någon annan än skogsägaren lagt dit det, kan väl någon annan ta bort det (dvs ni)? Om det sedan ska gnällas/anmälas har ni ju rätten...
-
BBoByggarBogge gillade martinradbos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Tack Claes, du verkar kunnig på området. Jag har också läst mig till att det är kommunen eller länsstyrelsen som ev kan agera i sådana...
-
BBoByggarBogge gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Minns ett fall från MÖD där markägaren fick ta bort stora stenbumlingar från sidan av en väg som skulle hindra olovlig parkering av...
-
BBoByggarBogge gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det funkar så att fastighetsägaren disponerar sin mark rätt fritt och förväntas göra det också med hänsyn till att allmänheten ska ha...
-
BBoByggarBogge gillade uselesss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Då är det tyvärr enda möjligheten om det inte går att övertala grannen. Lantmäteriet kan upprätta ett officialservitut mot grannens...
-
BSnart får du hemsortering. Bygg tre gånger så stort mot tunnan du har idag.
-
BFint! Det som jag tycker är lite knepigt är vad som gäller inom 4,5m från tomtgräns. Känns lite som att det är en gråzon? Eller gäller...
-
BBoByggarBogge svarade i tråden Bygga sopkärlsstation.Vad ska grannen säga om ni sätter upp staket? "Men vi använder ju faktiskt din gräsmatta ibland..."? Ja då är det väl bara att ge honom...
Bilder
BoByggarBogge har laddat upp 2 bilder.
Allmän info
- Från
- Västra Götaland
- Kön
- Kvinna