Nej, precis. Det är just därför jag inte generaliserar, utan skriver "...min erfarenhet är...". Jag skriver inte heller att det alltid är så, vilket...
Då har du ritat ett hus som är just 9,3 mm. Ta måttbandet och mät ett mått som du känner till i verkligheten - din gavel, till exempel. Sedan skriver...
Det blir ingen bra analogi med taxi/bensin vs elektriker/material. Om du stället tänker att du haft bilen på verkstan och de av någon anledning fyllt...
Hantverkaren är enligt konsumenttjänstlagen skyldig att redovisa, på ett begripligt sätt, hur han har räknat fram priset. Om man hårdrar det hela så...
Och min erfarenhet är tvärt om. Personer som har svårt för matematik har ofta svårt för språk också. Elever som knappt klarar svenska men har har bra...
Nej, så är det inte alls.
Vårt språk är summan av alla svensktalandes språk. Svenska Akademien försöker göra någon slags ögonblicksbild av vilka ord...
Jo, men nu var rubriken inte "Jag var nöjd med elektrikern" utan "Låg elektriker faktura". Visst är det trevligt både för TS och hans elektriker att...
Jag hänger inte med. Om ni har köpt huset är det väl ert, oavsett om arvingarna har tvistat klart eller inte? Eller har ni nån klausul om att ni inte...