J
jhall
1 320
Poäng
439
Medlem i
88
Startade trådar
4 sep 2006
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Jjhall gillade Easydoesits inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Aha, relän. Kan de användas för fasadbelysningen kanake? De är styrda mha detta "uret" som jag måste ställa in manuellt 🙂
-
JHade du svårt att hitta elektriker som ville koppla in dem? Går i samma tankar själv att köpa paneler och sätta upp själv.
-
JVad är det för fabrikat och modell på värmeslingorna? Denna information ska finnas vid elcentralen.
-
Jjhall svarade i tråden Värt att byta kondenstorktumlare till värmepumpstorktumlare?.Vår värmepumpstumlare tar typ dubbelt så lång tid på sig som den äldre kondenstumlaren. Drygt som fan.
-
JI kontorsdelen så har jag tänkt att göra en typ hybridgrund. Precis som du skriver; isolering (EPS) mellan lecablocken, sen fuktspärr...
-
JDu behöver en krysslaser med mottagare. T.ex. en Bosch GLL 3-80 Mottagare är ett måste när man jobbar utomhus. Det är omöjligt att se...
-
JLite nya avlopp, Lagning påbörjats av uppmurade väggar, Tvättstugan rivs och vi försöker slipa bort gammal färg på golven. Vi knackar...
-
Jjhall svarade i tråden Förråd och verkstad - projekt.Intressant bygge. Hur har du tänkt göra med golvet? Upphöjt med isolering mellan bjälkarna eller?
-
JHej forumet, Tänkte starta en liten projekttråd för mitt förrådsbygge Ursprungligen tänkte vi bygga ett förråd kombinerat med gäststuga...
-
Jjhall gillade Superkewls inlägg i tråden Gjorde en tabbe – bröt av dräneringsutloppet på min AC, vad gör jag nu.Jag hade slipat ner plasten jämn på både maskin/plugg och sen monterat tillbaka den med PVC lim eller epoxy :) är det dom små mängderna...
-
JVar ska du ha husvagnen sen då när du fyllt upp det där med allt möjligt? 😄 Jag byggde en carport för 5-10år sen, gjorde den så hög och...
-
JByt elfirma istället.
-
JEtt revolutionerande tidevarv vi lever i! Här får vi alltså - för en av de första gångerna i ett forums historia - vara med och i...
-
JÄr kanske ett modulhus.
-
JDet funkar ju att dränera ett hus med spade, delar av vårat hus dränerades av två spänstiga herrar med varsin spade för ca 30 år sedan...
-
J45x195 säger inte så mycket utan att veta spännvidden. Tänk på att de blir kraftigt försvagande om man hakar ur utan att förstärka...
-
JHej Du behöver inte ha ett svar på din fråga. Det är bara att bestrida kravet från köparen utan någon förklaring. Det står i...
-
JVad som är rätt enligt skolboken vet jag inte men det finns ju genomföringar för takpannor i alla fall.
-
JJag har tänkt skaffa en luft/luft vp som backup för bergvärmepumpen samt för ac på sommaren. Har kört Mitsubishi i ett tidigare boende...
-
Jjhall svarade i tråden Laga trasigt avlopp, hur hade ni gjort?.Du vill ha väldigt fast mark under röret. Ös dit sand som du stampar och plattar till ordentligt under och runt det, sen öser du på med...
-
Jjhall svarade i tråden Laga trasigt avlopp, hur hade ni gjort?.Betongrören är antagligen 150mm och det finns standardadapters. Vi fixade vårt avlopp förra året och valde att göra en 45-graders...
-
Jjhall gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Jag tror det är ett svagt argument. Ni ska ju inte behöva använda grannens fastighet för att lasta i och ur era bilar. Då är det fel på...
-
JLimma fast den i golvet annars?
-
Jjhall svarade i tråden En spotlight i badrummet har slocknat, hur byta?.de sitter oftast fast med två fjädrar som trycker fast den mot gipstaket. Ta tag under ringen och dra neråt, men se upp så du inte får...
-
Jjhall svarade i tråden Hur ska jag göra med kopllingsdosan i badrummet för tvättmaskin?.Och eftersom det behövs fast anslutning så behövs en elektriker.
-
Jjhall skapade tråden Garage från lösvirke eller byggsats i forumet Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass.Hur ligger landet angående lösvirke kontra byggsats typ Mellbyhome? Jag har inga jättespeciella behov tänker jag, vill uppdatera...
-
Jjhall svarade i tråden Tips på bra belysning i badrum.Bra tips, behöver riktbara på ett ställe och har inte hittat något vettigt innan.
-
JOk, då kan det vara en tilluftskanal till kaminen.. Ni behöver kolla under eller i kaminen vart tilluften ansluter, är det tilluft så är...
-
Jjhall svarade i tråden Tips på bra belysning i badrum.Jag kör Plejd DWN-01, RA90 och justerbar färgtemperatur från 2200-4000K.
-
Jjhall svarade i tråden Flyspackel mjölar sig.Skönt att se att ni hittade en bra väg fram. Jag har flytspacklat vår källare själv med hinkar och visp och det är jävligt svårt att...
Bilder
Visa mer
jhall har laddat upp 70 bilder.
Allmän info
- Kön
- Man