N
nb.
867
Poäng
446
Medlem i
7
Startade trådar
9 mar 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
NByt elfirma istället.
-
NHej! Om källaren ligger djupt kan det bli problematiskt. Jag har dränerat mer än 30 hus men bara ett av dem med så liten grävmaskin och...
-
NHej Det är en allvarlig brist på personal inom elkraftområdet, något som ser ut att bli allvarligare för vart år. Om vi skall klara oss...
-
Nnb. svarade i tråden Tips vidareutbildning elektriker.Det är väl dumt (om man nu inte är helt less på el), bransch i medvind, goda jobbmöjligheter, många olika saker man kan pyssla med och...
-
NHej Här är en treårig distansutbildning i elkraftteknik som jag varit med att starta...
-
Nnb. svarade i tråden Tips vidareutbildning elektriker.Det beror ju på hur länge du vill plugga och vad du har för bakgrund utöver AL? Det finns ju flera vägar att gå. Jag har ett par...
-
NNä skruvklammer använder jag aldrig till kabel själv. Men det är inte fel och jag ser värre klamrad kabel varje dag (av elektriker)...
-
Nnb. svarade i tråden Byta storlek på gasolflaska (Primagaz).Jag har AGA och i deras automater kan man byta från PC5 till PC10 och tvärtom vid fyllning och betalar mellanskillnaden eller får den...
-
NIntressant. Min bild är att pre-ROT-avdraget, på 00-talet, så anställde alla privatpersoner hantverkare svart, och det var stört...
-
Nnb. svarade i tråden Byggnads vill att ROT-avdraget görs om.Samhälsnyttan är att rotavdraget gjorde att svartjobb minskade radikalt mot privatpersoner. Nu motsvarar rotavdraget ungefär...
-
NI dag kan man ju även få ROT avdrag när man anlitar en privatperson som har A- skatt, det är sannolikt inte populärt bland företag eller...
-
Nnb. svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Nej. Det gällde bara med vissa inskränkningar. Utöver det dubblebeskattades bostäder med förmögenhetsskatt och där fanns ingen...
-
NProblemet är att den principen inte säger något om nivån. Vi beskattar ju redan de med större tillgångar mer. Har man en lägre inkomst...
-
NDet är knappast av rättviseskäl som nationalekonomer gillar fastighetsskatt. Finessen ur nationalekonomisk synpunkt är att det är en...
-
Nnb. svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Arbetsgivaravgiften är 31,42 % statlig skatt på arbete. Tanken är att den ska vara kopplad till socialförsäkringssystemet och är...
-
Nnb. svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Se även mitt tidigare inlägg. Sverige har fastighetsskatt (bara att man vid reformen valde att nämnändra det till avgift - för att...
-
Nnb. svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Sverige har ju en fastighetsskatt på bostäder, bara att man valt att kalla den för "avgift" i samband med reformen (på samma sätt som...
-
NFast då är man inne på det vanliga feltänket om värde på bostaden. VARFÖR skall skatt räknas på hur dyrt man bor? Vi är (nästan) alla...
-
NDet finns inga kol på den typen motor TS visar dvs en trefas asynkronmotor. Så det spåret kan vi avsluta direkt.
-
NI söndags gjorde jag en polisanmälan för bedrägeri. Idag fick firman den, och ringde min mor, och sedan mig. Han hade en helt annan bild...
-
NJag bor i mitt gamla barndomshem, har aldrig flyttat. Ganska sjukt, kanske. Sålde av skogen i höstas, pengar finns men underhållet...
-
Nnb. svarade i tråden Måla gammalt hus eller sälja?.Du behöver börja med att fundera vad du vill. sälja: gör absolut ingenting, bara sälj Bo kvar i 10 år: gör en enkel underhållsplan...
-
Nnb. svarade i tråden Dra om inkommande fiber.När jag köpte huset gick fibern genom träväggen in i vardagsrummet, såg ungefär likadant ut. Det derkar vara det vanliga. När jag...
-
Nnb. svarade i tråden Är detta ett rimligt pris på byte av vindskydden.14400 kr är typ 20-24 timmar, dvs en dag med 2 gubbar och en dag med en gubbe eller nåt sånt. Med tankte på höjden, skylift, ställning...
-
NDet är en färdigkopplad sockeldosa.
-
Nnb. svarade i tråden Stänga av vatten i källare.Avstängningen före mätaren sitter till vänster. Däremot har hela rörinstallationen sett sina bäst-före-dagar.
-
Nnb. svarade i tråden Ser den här säkringslådan rätt ut?.Om det är ett äldre hus finns sannolikt en servissäkringslåda utöver mätarsäkringarna. Den sitter ofta också någonstans i källaren...
Bilder
Visa mer
nb. har laddat upp 42 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man