L
largab
4 140
Poäng
2 349
Medlem i
10
Startade trådar
15 jan 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Llargab svarade i tråden Köpa hus med fukt i källaren - måste jag dränera?.Ta bort det organiska och täta mattor. Då kan inget allvarligt hända. Se till att värma källaren. Det kostar inte mycket. Golven blir...
-
LÄr det dina privata byggnormer som säger att det inte ska finnas rör i ytterväggar?
-
LKan tillägga att du kan visst ha heltäckningsmatta men den får inte ha tät gummibotten utan måste kunna släppa igenom luft/fukt. Jag har...
-
Llargab svarade i tråden Köpa hus med fukt i källaren - måste jag dränera?.Det är ingen brådska att dränera. Låg temperatur är inget att eftersträva. Med högre temp så kan mer fukt avdunsta och torka ut betongen...
-
Llargab svarade i tråden Spirorör golvbjälklag.Dessa finns ju också tex på Biltema Ventilationsslang, quick, 100 mm Artnr. 87-3815 De är lite mer rejäla men åtgår 2 st.
-
LMen menar du att som standard så laddar den batteriet i hybridläge? Att den laddar vi aktiv broms är självklart men inte att den laddar...
-
Llargab svarade i tråden Spirorör golvbjälklag.Använd utdragbar aluminiumslang. Finns i 75, 100, 125, ... mm . L brukar vara 3 m. Det låter inget från en sådan slang. Isolera...
-
Llargab svarade i tråden 60mm från vägg - visst gäller det även yttervägg?.Tvättstuga i källare . Ska du verkligen ha tätskikt på golvet? Jag använde bara manchhetten runt golvbrunnen. Känns som golvet vill...
-
LHej, Jag har redan postat en del av detta i EL-forumet, men känner att det är dags för en sammanfattning i "rätt" forumdel. Jag...
-
LSå länge du inte förstår termen verkningsgrad är diskussionen lönlös. Bensinmotorer har olika verkningsgrad vid olika lastfall och kan...
-
LNu driver den här tråden OT så det är väl dags att starta en separat tråd. För att knyta an till ovan resonemang med ett praktiskt...
-
LOm hybriden är väldesignad blir det så. Toyota har gjort så sedan 90-talet just för att det sparar bensin.
-
LJa.
-
LNu drar du felaktiga slutsatser. Typiskt är en bensinmotor som effektivast nära sin maximala effekt. Ökar du belastningen på motorn så...
-
Llargab svarade i tråden Jula Multi130 Svets Trasig eller gör jag något fel?.Jag hade själv lite strul i början. Gick från en gammal Luna (fr 1981) som bara hade 1 brytarläge (gas+ström samtidigt). Min jula tände...
-
LDu är fanimej en ängel @largab! Under 10 månaders tid så har INGEN sagt att det sitter en strömbrytare i handtaget!?!? Jag har tidigare...
-
Llargab svarade i tråden Jula Multi130 Svets Trasig eller gör jag något fel?.Trycker du in knappen ordentligt på handtaget? Det är 2 steg. Steg 1 startar gasen, steg 2 tråd + ström.
Bilder
Visa mer

largab har laddat upp 44 bilder.
Allmän info
- Från
- Östergötland
- Kön
- Man