K
Kurtivan
5 692
Poäng
3 711
Medlem i
358
Startade trådar
6 apr 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
KHur kan det rinna in vatten under huset av ett hjulspår tio meter bort? Det låter som att du har större problem än en trasig blomlåda.
-
KPink (rosa) är ju en färg, så det blir självklart kulörtvätt.
-
KVa, hur?!🤯
-
KDet går framåt, just nu fokus på att få upp och måla pärlsponten. Vi tänkte inte byta ut diskmaskin+kyl/frys i nuläget då de funkar bra...
-
KFörhoppningsvis är det bara ett loppisfynd för en femtilapp och ingen som blivit lurad.
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.200 kostade den mig och jag var medveten om tveksam funktion, men hoppades att ett kolbyte kunde rädda den. Det är ju rätt dyra...
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.mailat dem
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.Ja, ett vred baktill, märkt 1, 2, 3 4
-
Kpiltorps.se köper vi våra Leister reservdelar ifrån. Vet inte om dom handlar med privatpersoner. Men dom är hjälpsamma om man har...
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.kollat med dem, de tyckte den var fööööör gammal :(
-
Kkolla med https://handmaskinservice.com/ i sundsvall. Leister är ju så pass kända så deras apparater servas säkerligen.
-
KJag har köpt en beg Leister varmluftsapparat som går dåligt; snurrar sakta/ojämnt med mycket gnistor vid kolen. Jag tror att den skulle...
-
KDå var det dags för uppdatering igen :) Vi upptäckte för ett par dagar sen, när vi gjorde vår vanliga koll av firman, att de inlett en...
-
KI mitt förra hus satte jag ett köksskåp med avsågad baksida över proppskåpet. Det blev ett lite snyggara yttre samt plats för...
-
KFör mig låter det som att du känner dig sysslolös och letar efter arbete. Om du inte hittar något viktigare att åtgärda på huset (vilket...
-
KKurtivan gillade JohanLuns inlägg i tråden Plåttaket reglat mot gammalt eternittak - nämndes ej på besiktning.Går det inte att måla plåten? De jag sett verkar inte rosta så jag antar de är galvade under plasten...
-
KVarför dra upp fast pris, när ts aldrig hävdat att det är det och det förmodligen inte var ett fast pris på arbetet. 🤷🏼
-
KBör väl gå utmärkt. Kanske kan du "klossa ut" takfots brädan där det behövs?
-
KHur lång är rännan? Kan du ha fall åt två håll?
-
KKurtivan svarade i tråden Hängrännor på snett och vint uthus.Hm, ja det kan man kanske fundera på att sätta distanser bakom brädan :)
-
KKurtivan svarade i tråden Hängrännor på snett och vint uthus.kan kan jag men jag vill inte ha mer vatten på den sidan
-
KJag sätter upp hängrännor på takfotsbrädan på uthus men det blir inte alls bra mot slutet :( Huset har inte taket i våg så hängrännornas...
-
KTänker det är betydligt bättre att du innan start frågar firman du valt vilket tätskickt som avses användas och sedan läser du...
-
KKurtivan svarade i tråden Svenska språket.Håller med, men man hör ingen som använder ordet.
-
KLövsal - vilket vackert ord!
-
KKurtivan svarade i tråden Svenska språket.Min mormor, f 1894, hade något hon kallade lövsal på sitt torp. Det var en öppen plätt med bänkar och bord, och runt den ett antal...
-
KHur gick det för dig med detta? Vad sade konstruktören? 😊
-
KAlltså… Dåligt ålderstecken: att man oroar sig i onödan är ju ett ålderstecken… Borrade i en fyrkant efter sotluckans mått och bilade...
-
KEn lite kortare variant av det utmärkta svaret om generella principer är att den typen av fastigheter som du beskriver vanligtvis har...
Bilder
Visa mer

Kurtivan har laddat upp 153 bilder.
Allmän info
- Från
- Västernorrland
- Kön
- Man