P
ptlf
3 028
Poäng
847
Medlem i
192
Startade trådar
19 nov 2008
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Pptlf svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Hade jag beställt betongplatta med betongyta hade jag aldrig godkänt flytspackling som lagning utomhus!
-
PMed tanke på att det dyker upp nya mjukvaruproblem hela tiden via mjukvaruuppdateringar så är det inte hårda ord. Det är en sanning. Jag...
-
PGjort ett skaft till en yxa
-
PHåller med. Så länge man klipper på normala tider och inte svinsent när folk sover så är det ett normalt ljud i ett villaområde. Stör...
-
POm du har problem med dessa minimala utsläpp så hoppas jag att du aldrig är i stan eller i närheten av en större väg. Snacka om att sila...
-
P6000 spänn är förbannat dyrt i vilket fall som helst, bytet av expansionskärl gjorde han ju säkerligen under den tid som omfattas av...
-
PFör att "vanlig" bensin är billigare och enklare att köpa på lösvikt?
-
P4 juni 2026. Det är en hel del flyttande runt av sakerna i rummet nu när golvet sakta läggs ut. Golvet läggs bit för bit Racket...
-
Pptlf svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Ett typ sånt där har sen jag borrade för 20 år men tror att det bara var lossa locket lite o stoppa ned en PEM slang i 3e hålet och sen...
-
PAlla ovan påståenden tacklar inte faktumet: Om golvet redan är öppnat ner till krypgrunden. Varför då inte dra nya rör ner till denna...
-
PNär den funkade "okej" (alltså före mjukvaruuppdateringen) så fick jag ganska ofta bära klipparen till laddning. Det tog kanske 5-10...
-
Pptlf svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Så kan det ju vara men alla missnöjda lär ju inte skriva här heller 😊 Men som sagt imponerande tålamod för hade det handlat om bil...
-
Pptlf svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Jag hade väl tänkt nån gång i framtiden köpa en robotklippare men har ca 3500 m2 klippa så har avvaktat ännu och blir ganska förvånad...
-
PSom hempulande amatör hade jag inte lämnat det sådär hemma, och hade jag gjort det skulle frugan byta lås på ytterdörren. Det ser helt...
-
Pptlf gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Den avgörande skillnaden är att mamman är dement och inte kapabel att fatta egna beslut. Hon har en god man som är ansvarig för beslut i...
-
Pptlf gillade hempularens inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vi vet ju som sagt väldigt lite om gåvobrevet. Uppenbarligen var gåvan inte fullbordad, i så fall skulle det inte gått att sälja. Men...
-
PDetta ständiga återkommande av garanti på elmaterial.... Är det enda som ni elektriker kan komma på för att kunna ta betalt?? Inget av...
-
Pptlf gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Nej, nu gled du över från en rent teknisk historisk beskrivning till ett politiskt ekonomiskt ställningstagande. Dessa är inte samma...
-
PÄr du också åldringsbedragare? Eller kör du ok materialpriser om kunden är Agda 92? Fast heder åt dig för att du ändå erkänner att ni...
-
PHar du några som helst källor på detta påstående? Eller är det bara önsketänkande från en elektriker?
-
PSen har vi alla som bytt ut direktel, glödlampor, vitvaror etc. Nä felet är att man under flera år underdimensionerat nätet! "Det...
-
PDet kan jag verkligen inte hålla med om! Det kommer alltid ogräs uppifrån, oavsett underarbete.
-
PDet var nog i många fall enklare att jämföra priser då hantverkaren handlade det mesta på lokala bygghandeln. Min egen erfarenhet är att...
-
PHur mycket betalar du klädbutiken eller skohandlaren i timmen?
-
PPlåga inte stackaren mer åtminstone inte i onödan rörande självklarheter.
-
PDetta här ett diskussionsforum. Här diskuterar vi! Din formulering är dessutom på gränsen att bryta mot: Detta bryter tveklöst mot...
-
Pptlf gillade Spannens inlägg i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.Oavsett hur man klassificerar en el-MTB blir jag riktigt trött på argumentet att "det förstör naturen" (vilket jag för övrigt ofta hör...
-
Pptlf gillade roger.lehrbergs inlägg i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.Huvudfrågan var ju inte att okynnesköra och förstöra, utan att använda ett transportmedel som motsvarar "till fots eller med cykel" för...
-
PJa, det är mycket som faller under praxis men man måste också kunna motivera det med något slags vetenskapligt resonemang. Ok, så för...
-
PDet som skrevs var ju följande: Ganska svårt att missförstå. Ibland är det lättare att komma med tvärsäkra påståenden än att motivera dem.
Bilder
Visa mer
ptlf har laddat upp 209 bilder.
Filmer
ptlf har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Kön
- Man