M
mortimer
Aktivitet
-
MDu kan också vända dig till tillverkaren för eventuellt stöd. Det fick vi göra då företaget som installerade våra luft/luft-pumpar...
-
Mmortimer svarade i tråden Polarpumpen.se, oseriös hantering.Produktgarantin i sig står tillverkaren för. Har du faktura och allt underlag från Polarpumpen i ordning så hade jag kontaktat...
-
MVet inte, allt inhandlas hos och av Rinkabyrö. Men allt fungerar felfritt efter byte till större backventil.
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Låter som en bra plan. Räknar du med göra PEMsil brunnen själv eller firma? Vilken del av Kristianstad bor du i ? Jag bor själv ute på...
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.20l/min räcker nästan till 1 vattenspridare.
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Jag börjar oftast först med avloposrensare kopplad på högtryckstvätt och juckar med den upp o ner, bör öppna en del av hålen.
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.JAG brukar hälla ner citronsyra uppifrån och låtit verka över natten, det har tidigare hjälpt när spetsen varit igensatt. I år var det...
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Bra det löste sig. Har du haft olika dimensioner och kanske råkat ut för kavitation tro ?
-
MHade en tanke om att köpa en R40 backventil och sätta direkt efter 6m innan 90 gradersböjen för att undvika alla skarvar som kommer där...
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Eller om du kan sätta backventilen(ev. med unionkopplingen emellan) direkt mot ditt 6m långa "sugör" utan något mer emellan.
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Kan tyvärr inte se där vad som är galet, men i felsökninssyfte (för att minska skarvar) skulle du kunna prova plocka bort PEM slangen...
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Bild på hur det ser ut vid backventil och kopplingen där ?
-
MFick tag i en begagnad pump ikväll och kunde inte hejda mig att testköra den sil som jag trodde minst på. Har 4 st till på olika ställen...
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Nja, vet inte. Är nog allt inne på en Gardena alt. HQ ändå
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Vilket system ger minst problem tro, givet lika bra täckning av bägge systemen (jag har bra wifi täckning utomhus via utomhus...
-
MDet är olika system, Garderna använder sin smart gateway som kommunicerar med roboten, så du behöver inte ha wifi-täckning på tomten...
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Från vad jag kan läsa på HQ´s hemsida för 310E NERA så kräver den Wifi täckning över hela gräsytan. Här ovan så skrivs det om att...
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Gött mos. Då fortsätter du ner i underjorden o letar vatten ?
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.En bit från mig då. Jag finns ute på Öllsjö. Har en "äkta" rörspetsbrunn sedan tidigare men den börjar troligen sina, försökte rengöra...
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Då bor vi kanske grannar ? :=)
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Hur ser det ut med mjukvaruuppdateringar till roboten numera för Gardena/HQ, kommer de som OTA eller är det fortfarande via...
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Stämmer alldeles säkert. Jag valde 1000, 1200, 1500m2.
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Sense modellerna fick jag inte upp som alternativ på Gardenas hemsida över aktuella robotar som slinglösa.
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Denna gatewayen "pratar" inte med roboten direkt på något sätt utan bara med Gardenas molntjänst så man kan hantera roboten via t.ex...
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.Bugar och bockar för denna utförliga input. Jag hade starkt fått för mig att roboten kommunicerade med Wifi mot mot min router, men...
-
Mmortimer svarade i tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare.En Gardena Smart Sileno free 1500m2 (Scandinavian edition med tak) kan man nu få som billigast enligt prisjakt för 14, 900kr Husqvarna...
-
Mmortimer skapade tråden Erfarenheter av Gardena och HQ nya robotgräsklippare i forumet Robotgräsklippare.Hej Jag tittar på att köpa en ny robotgräsklippare som ska ersätta min Gardena R160 från 2013. Vill ha en slinglös robot som bara...
-
MVi har numer oftast bara en 180 liters tunna med oss när vi spolar och har ingen återcirkulation. Förr konkade vi med oss ett kärl som...
-
MSka såklart ta bilder när det väl river igång! Nu ska vi först och främst fixa material (och ek pump) innan vi kan börja! 🌞
-
Mmortimer svarade i tråden Rörspetsbrunn.Ok, följer ditt projekt och ser fram emot lite bilder och videos också.
Bilder
Visa mer
mortimer har laddat upp 117 bilder.
Filmer
mortimer har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Systemadministratör