GK100
30 423
Poäng
12 672
Medlem i
8
Startade trådar
2 feb 2008
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Ok då får vi göra så, tack för din respons.
-
GK100 gillade Anna_Hs inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Ledningarna är skadade pga att de grävde ner fiber för nära för ett antal år sedan. Kan inte visa dem, de ligger ju rätt lnågt ner under...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Jag hoppas hon kommer igen med lite bilder på skåpen som måste bytas. Synd att man inte rent ut säger som det sannolikt är dvs eftersatt...
-
GK100 gillade HenrikHuslöses inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Är de 50 år eller 100 år ? Plastkablar som ligger i marken ser ut som nya även om de är 50 år. Äldre kablar av...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Det jag tänkte mig är ett verkligt exempel där alla nätets ingående delar redovisas och sen med mätvärden i olika driftfall. Det är där...
-
GK100 svarade i tråden Värsta elkopplingen?.Som du ser på bilden är det knappast likriktaren som är labobjekt. Sitter som sagt inte heller i något som uppfyller krav på lab eller...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Jag får börja med att tacka dig att du bemödar dig svara öht. Det är bra att du redogör lite för din syn i din del och dina två punkter...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Det påståendet skulle vara intressant att syna lite. Om du har möjlighet att ta lite bilder på några av dessa skåp som så lägligt måste...
-
GK100 svarade i tråden Värsta elkopplingen?.Den sitter vid en provbänk i en gammal elektromekanisk verkstad. Används via kraftiga vridmotstånd i oljebad kopplade på DC-sidan för...
-
GK100 svarade i tråden Värsta elkopplingen?.Ja det är en vanlig trefasig sexpulsikoppling med tre dioder katod mot kylplåt och tre med anod. Alltså en fas per kolumn mot plåtarna...
-
GK100 svarade i tråden Värsta elkopplingen?.En trots allt korrekt trefasig likriktare men även i verkstadsmiljön lite väl "åtkomlig". Ett nutida exempel på pliktskyldigt...
-
GK100 gillade pacman42s inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Det är ju fantastiskt bra i så fall. Där jag bor så orkar inte solen till alla solpaneler ännu. Mina grannar har fortfarande...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Vi får i sommareffekten också lägga in förbrukningen i området så blir det lite mer åt rätt håll sommartid om man ser till "problem".
-
GK100 gillade pacman42s inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Spänningen i nätet hos mig under dagen idag, klarblå himmel och inte ens i närheten av sommareffekter på grannarnas paneler. Det syns...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Det kan jag hålla med dig om och jag drar det ibland i de här fallen kanske lite väl enögt och fyrkantigt åt ett håll. Tycker det inte...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Vi kan se på ett typiskt förstärkningsarbete med lite stenåldersteknik parat med senare års fiberkommunikation. Dvs det läggs...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Jag undviker aktivt att gå in på mer finstilt fackmässiga faktorer i de här trådarna med sin grova översiktliga argumentation oftast...
-
GK100 gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Nej. Det är det egentligen inte. Det är bara det att det blir stora rubriker när det sker något. Sedan så handlar det naturligtvis om...
-
GK100 gillade Anna_Hs inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Vattenkraft är en oerhört stabil elproducent, titta bara på Norge som har nästan bara vattenkraft. De agerar i praktiken batteri åt...
-
GK100 gillade Dilatos inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Är vattenkraften beroende av att det regnar just när produktionen pågår? Solel behöver solsken och det räcker med lite moln för att dra...
-
GK100 gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Nej :) Det räcker faktiskt bra med fler reaktorer. Till skillnad från exv. envisa högtryck på vintern över Skandinavien som slår ut...
-
GK100 gillade pacman42s inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Om en kommersiell solcellspark poppar upp och inte kräver bidrag, ja det är bättre. Mitt exempel tidigare med kvittning en på mina visar...
-
GK100 svarade i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).I realiteten krävs att din inkoppling direkt skapar stora problem dvs så stora att de sällan förekommer eller att man lite blundar för...
-
GK100 gillade Martin Lundmarks inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Hej HenrikHuslöse Naturligtvis så finns en begränsning vid 253V I ”Ett starkt förenklat exempel” räknade jag med enkla siffervärden...
-
GK100 gillade Martin Lundmarks inlägg i tråden Varför vill någon ha solceller??? (annat än om man är lånefri).Hej HenrikHuslöse Ett starkt förenklat exempel: Spänningsfallet i ett distributionsnät sker i effektriktningen. När effekt (och ström)...
Bilder
Visa mer

GK100 har laddat upp 357 bilder.
Allmän info
- Från
- Jönköping
- Kön
- Man