lars_stefan_axelsson
14 593
Poäng
11 202
Inlägg
18 år
Medlem i
28
Startade trådar
21 jan 2008
Blev medlem
15 minuter
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Hanterade profilinställningar
-
lars_stefan_axelsson gillade Bo.Siltbergs inlägg i tråden Saknar jordanslutning vid ombyggnad av skivspelare..Nej, den där nätdelen är definitivt ingen produkt som behöver skyddsjordas. Vi pratar alltså inte om elsäkerhet utan möjligen om... -
lars_stefan_axelsson gillade GK100s inlägg i tråden Saknar jordanslutning vid ombyggnad av skivspelare..Ditt nätdon är ok säkerhetsmässigt på utgångssidan där du kan anta SELV så inget krävs där som tex jordning. Anslutningen för jord finns... -
lars_stefan_axelsson gillade Dr.Muggs inlägg i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Problemet är ju att branschen agerar som att internet inte finns. Det tar folk 2 minuter att kolla upp vad prylarna kostar på nätet... -
lars_stefan_axelsson gillade Fairlanes inlägg i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Nej, skoförsäljaren har inte någon auktorisation och i ärlighetens namn så har sällan elektrikern som utgör jobbet det heller, eller... -
lars_stefan_axelsson gillade Kitbogas inlägg i tråden Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet.Tomten kostade över 9m för ett par år sedan så ett par hundra K är nog inte värt med tanke på olägenhet och värdeminskning -
lars_stefan_axelsson gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet.Jag tycker som många andra här, att TS @Kitboga egentligen ska neka till det hela. En villatomt i stockholmsområdet har alldeles för... -
lars_stefan_axelsson gillade ajn82s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Låt mig ge ett extremt förenklat exempel för att förklara för dig. Vi låtsas att året bara har två dagar, A och B, och vi utgår från att... -
lars_stefan_axelsson gillade HenrikHuslöses inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Vilken elproduktion har Vattenfall i SE4? Lillgrund? Höge väg? Jag hittar inga andra produktionsanläggningar som tillhör Vattenfall i... -
lars_stefan_axelsson gillade ajn82s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.För den som undrar hur CfD räknas av i praktiken, det gjorde jag efter inlägget ovan, man kan ju inte lita på att våra politiker inte är... -
lars_stefan_axelsson gillade ajn82s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Nej, det är helt irrelevant vad elen kostar när den inte konsumeras. Givet att 80 öres CfD'n är baserat på längre perioder (allt annat... -
lars_stefan_axelsson gillade pacman42s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.De lovades 80 öre per kWh i garanterat pris. Nya elavtal i SE4: Fast pris 1 år: Runt 85–105 öre/kWh Fast pris 3 år: Runt 95–115 öre/kWh... -
lars_stefan_axelsson skrattade åt J00s inlägg i tråden De byggde ett kubhus som svävar i stupet – så trivs de tre år senare.Vad spelar det för roll när de som har råd med en liknande soffa knappast vill ha en 1a i Borås…? 😉 -
lars_stefan_axelsson gillade maria01s inlägg i tråden De byggde ett kubhus som svävar i stupet – så trivs de tre år senare.snygg soffa men för priset får du nästan en 1a i borås -
lars_stefan_axelsson gillade GK100s inlägg i tråden Lite översiktligt sett på elnätet två-tre steg från centralen.Ja petimätrar och besserwissrar brukar stöka med att mellanspänning inte finns det tycker jag är dumt även om det finns och funnits en... -
lars_stefan_axelsson gillade xLnTs inlägg i tråden Lite översiktligt sett på elnätet två-tre steg från centralen.Jaha, såg ett inlägg på facebook från elnätsägaren i min kommun. Där visar man glatt upp sitt ställverk och då även styr/regler. Jag... -
lars_stefan_axelsson gillade pacman42s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Nu svarar jag på nummer ett här: Fastpris i SE4 ligger högre än det utlovade priset för kärnkraften. Så placeras kärnkraften i SE3 eller... -
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Ja, jag gick aldrig in och förtydligade, men eftersom det gav upphov till ett helt sidospår: När jag sade att "de gröna" ansåg att "vi... -
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Ja, jag förstår egentligen inte argumentet... Det är trivialt självklart att vi inte kan ha ens nuvarande befolkningstillväxt (0,9% på... -
lars_stefan_axelsson gillade ajn82s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.I min värld så är det helt okontroversiellt, men det finns ju t.ex i stora delar av världen problem med tillgången till rent vatten... -
lars_stefan_axelsson gillade ajn82s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Och hur mycket plats fanns det för natur och andra arter än människor vid dessa tidpunkter? Det är klart att vi kan bli fler, även om... -
lars_stefan_axelsson gillade ajn82s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Jag tror egentligen inte vi på oense om det, jag bara påpekar det orimliga i påståendet att Sverige behöver växa samtidigt som alla är... -
lars_stefan_axelsson gillade ajn82s inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.På en global skala talar allt för att vi långsiktigt måste ha en minskande befolkning från dagens nivåer, så det är dags att vi bygger... -
lars_stefan_axelsson gillade pmds inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.(. Tack för komplimangen .) Jag har hittills inte sett dig som lika oartig som DaVinci, men jag kanske ska tänka om? Förolämpningar...
Bilder
Visa mer
lars_stefan_axelsson har laddat upp 234 bilder.
Allmän info
- Från
- Västra Götalands
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Forskare