C
Conqvist
580
Poäng
309
Medlem i
12
Startade trådar
17 okt 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
CDe fall jag ser komma upp i MÖD där Lantmäteriet får pisk handlar normalt om att man har fakturerat korrekt, d v s man har följt sina...
-
CMenar du att elektrikern som inte har några som helst formella krav på kunskaper skall behöva förnya dessa med jämna mellanrum? Eller...
-
COm du ser dig omkring inser du i så fall att de flesta som tapetserar är dårar. Detta är som redan sagts inget onormalt, utan det...
-
CConqvist gillade Bästerortarns inlägg i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Och hur ska vi kunna veta vad som behövs med så lite info om jobbet annat än "småfix? På ett sånt här litet jobb är det bara dumt att...
-
CHej och välkommen till Byggahus! Är det inte bättre att låta hantverkaren skaffa det mtrl som behövs?
-
CDet är väl takgips ni behöver. Jag antar att ni vill att taket ovanför fläkten ska se likadant ut som i resten av rummet? Sen behöver ni...
-
CConqvist skrattade åt Pins inlägg i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Jonas? Johanna snarare.
-
CHur skulle det gå till hade du tänkt dig?
-
CConqvist gillade uselesss inlägg i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Sålde en Kia för ett antal år sedan som bl a läckte kylarvätska och var obesiktad och avställd. Jag skrev i annonsen att man kunde...
-
CConqvist gillade Staffan-Ns inlägg i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Sluta svara på telefon och SMS. Finns inget lagkrav på att du ska vara tillgänglig på dessa kanaler. Vill han göra en formell fodran...
-
CConqvist svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Oaktat den verkliga tekniska livslängden på dessa rör finns det ändå en poäng i det Krilleman med flera hävdar att man kommer ha ett...
-
CConqvist svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Som jag har letat efter den - stort tack till upphittaren!
-
CRekommenderar också kloss under. Men att enbart hänvisa till skjuvkraft är inte hela sanningen. Skruvarna bidrar också med en klämkraft...
-
CEn kloss går ju superfort att kapa till, köper du ett BT5 måttband från hultafors kan du superenkel mätta inner mått och sen flyttar då...
-
CDetta med låsbart är väl ingenting som någon använder i en bostad? Att gängsäkringen eller dvärgbrytaren fungerar som arbetsbrytare för...
-
CJag hade stängt av inkommande vatten också, man vet aldrig.
-
CHar du jordfelsbrytare? Om inte så måste du ta upp med elektrikern varför det inte satts in vid renoveringen.
-
CLåter som okvalificerat svartjobb. Vart tycker Du att Du ska vända dig? Förslagsvis firman Du nyttjat. - Hur gör Du annars om huset...
-
CDet är lite oklart vad frågan är. Om elektrikerna dragit nya grupper från centralen borde de ha uppdaterat gruppförteckningen. Om de å...
-
CBehöver man verkligen hålla koll på vilka dagar man ev. får post på? Antingen är brevlådan tom eller så ligger det något där de gånger...
-
CSnarare är det väl nivån av skatt och slöseriet som man irriterar sig på
-
CConqvist skrattade åt Helena Ss inlägg i tråden Min nya granne som tar sig friheter och skapar påhittade regler."Vi är nyinflyttade i ett villaområde där min granne är fullständigt rabiat! Han hävdar att han har någon form av kontrakt med kommunen...
-
CConqvist gillade Alfredos inlägg i tråden Min nya granne som tar sig friheter och skapar påhittade regler.Vilket inte har någon inverkan på din grannes självklara rätt att bestämma vem som beträder dennes hemfridszon. Ditt avtal med kommunen...
-
CJag har inget intresse av att diskutera min privata ekonomi på ett publikt forum, det är inte heller det minsta relevant. Man kan...
-
CJag lägger mig inte i vilka hobbies du har, det är helt ok. Men att påstå att det ena inte påverkar det andra är logiskt fel om du inte...
-
CKlart att det gör, du kan inte investera samma 150k på mer än ett ställe åt gången. Att du har andra pengar att investera påverkar inte...
-
C"60kr räkning" Ja men vad är alternativkostnaden? 150 000kr på börsen hade gett 67% avkastning sedan 2022, dvs 250 000kr...
-
CConqvist gillade gbgustafs inlägg i tråden Min nya granne som tar sig friheter och skapar påhittade regler.Din granne verkar inte så trevlig, men av din beskrivning så låter det som att hon har mer rätt än vad du har. Du riskerar nu att...
-
CConqvist svarade i tråden Carita och Håkans elräkning för april: 60 kr.Den ursprungliga invändningen gällde dock att de siffror som presenteras skönmålar investeringen. Om siffror redovisas i en artikel bör...
-
CSå efter att ha investerat 150k SEK behöver man inte oroa sig för elräkningen, som vanligt är frågan hur det hade det ut över de närmsta...
Bilder
Conqvist har laddat upp 7 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man