L
Lundstroem1
230
Poäng
109
Medlem i
8
Startade trådar
2 sep 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
LTänkte bara berätta hur det gick. Jag gjorde en ARN-anmälan där jag fick redogöra för min sak och bifoga skärmdumpar mm. Telia svarade...
-
LLundstroem1 gillade Matthiess inlägg i tråden Samfälligheten har infört straffavgift för vatten. Är det lagligt?.Vill börja med att tacka för ovärderlig input i denna tråden från alla deltagare, speciellt experterna. Tack så jättemycket! Jag har nu...
-
LLundstroem1 svarade i tråden Hjälp att välja laddbox - Standarder, kompatibilitet och framtid?.Amina S är den enklaste laddboxen jag hittat. Inget moln, ingen app, endast Zigbee och Bluetooth LE för kommunikation. Vred för att...
-
LLundstroem1 gillade Per Sundstr8ms inlägg i tråden Ändring av andelstal genom stämmobeslut (§43a AL).Om man läser LM's egna superdetaljerade "Rekommendationer för beräknande av transporttal"...
-
LLundstroem1 gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Ändring av andelstal genom stämmobeslut (§43a AL).Jag undrar också om detta upplägg är förenligt med anläggningslagen 15 §. De finns ju två olika andelstalserier som ska fastställas...
-
LLundstroem1 gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Ändring av andelstal genom stämmobeslut (§43a AL).Jag tänker att det strider mot anläggningslagen att stämman beslutar att inte ersätta de som får minskat andelsägande och att de som får...
-
LLundstroem1 gillade Per Sundstr8ms inlägg i tråden Ändring av andelstal genom stämmobeslut (§43a AL).Har någon erfarenhet av detta? Alternativt om någon har möjlighet att hitta rättsfall i MMD (_ej_ MÖD). Bakgrund: Vid en extrastämma i...
-
LNja. Ska vi nu klyva hårstrån så kan vi åtminstone hålla isär begreppen. GNSS är mycket riktigt samlingsnamnet för de system som ofta...
-
LOm föreningsstämman ändrar i utgifts- och inkomststaten på sittande möte kan ni skriva följande i protokollet: "Stämman beslutade att...
-
LJag skulle så snart som möjligt skicka ut en uppdaterad kallelse med den justerade utgifts- och inkomststaten så att medlemmarna vet att...
-
LDet synsättet kan faktiskt anses ha stöd i lag (styrelsen lägger fram utgifts- och inkomstat och bara presenterar debiteringslängden...
-
LOm stadgeändring inte regleras i stadgarna räcker ett beslut på en föreningsstämma (extra eller ordinarie) med två tredjedelars...
-
LDet krävs stöd i stadgarna. En föreslagen skrivning är "Föreningsstämma får hållas digitalt" i slutet av första stycket under...
-
LLundstroem1 svarade i tråden Vad väljer man i laddbox-djungeln?.Håller med, men en nackdel jag ser är att det inte går att sätta ett schema i de flesta av dessa. Tänker på effektavgiften, vad det nu...
-
LLundstroem1 svarade i tråden Vad händer när GSM- och 3G-näten släcks?.Från 2017, hittar inga uppgifter på mitt kvitto eller annat om hur länge det skulle fungera. Det är ju många som tappar funktion nu när...
-
LLundstroem1 svarade i tråden Vad händer när GSM- och 3G-näten släcks?.Fick hjälp av supporten som säger att Connect modulen behöver omprogrammeras hos ÅF för att kunna hantera ett Telia SIM kort.
-
LLundstroem1 svarade i tråden Vad händer när GSM- och 3G-näten släcks?.Har inaktiverat SIM PIN kod när jag testade i mobilen. Det går inte att slå in SIM PIN på klipparen. Bara PIN för att komma in i menyer.
-
LVad har du satt för PIN-kod? Är ju det klassiska problemet för enheter med SIM-kort. Vet inte med HQ connect, men brukar vara att den...
-
LSimkortsbyte är en tillfällig lösning. Utbyte av Connect kort är vad det låter som och är en mer långsiktig lösning. Och de 2 250 är...
-
LDet är snarare kretskort som ska bytas.
-
LDet sitter ett inbyggt Telenor kort i normalt som styr trafiken till en IP adress som troligen inte går att nå med Telia kort…..min...
-
LKolla med Telia
-
LLundstroem1 svarade i tråden Vad händer när GSM- och 3G-näten släcks?.Nu har 2g/3g näten släckts för alla utom Telia som har kvar sitt 2G ett par år till. Husqvarna erbjuder utbyte av Connect kort för 850...
Bilder
Visa mer
Lundstroem1 har laddat upp 12 bilder.
Allmän info
- Från
- Halland
- Kön
- Man