S
stenolof
129
Poäng
108
Medlem i
8
Startade trådar
23 jul 2007
Filmer
Bodde i villa 1984-2019. Trivsamt på småorter o landet. Precis sålt nuvarande efter 14 år i den sista idyllen. Ålder och hälsa fick avgöra, bl.a är hustrun multisjuk.
2019 fick vi nöjet att se 165 trevliga kvm och 2500 kvm tomt tas över av unga köpare - plats finns för barn och byn behöver fler sådana - som får växa upp på landet.
Gillar Byggahus - utom långa trådar och "dialoger" mellan ibland litet stirriga skribenter med verbala smockor hängande i luften, Inte heller lekmäns, patetiska sega utvecklande av "juridisk rådgivning” i enkla frågor. Slutar följa sådana trådar och tar bort avisering. Kikar in ibland när jag söker erfarnas berättelser om teknik, inköp et.c. Gärna smarta hem.
Ovan gäller fortfarande förutom att det nu är mer än sex år sedan villaboendet. En ibland tragikomisk läsning är alltför frekvent osämja mellan grannar. Jag brukar kommentera med en variant på "fabeln" att när Jesus skapade biet som nyttodjur svarade djävulen med att skapa getingen. Om den gode skapade samhället för att leva tillsammans i svarade den onde med att tillföra grannen.
/2026-03-11 SA
2019 fick vi nöjet att se 165 trevliga kvm och 2500 kvm tomt tas över av unga köpare - plats finns för barn och byn behöver fler sådana - som får växa upp på landet.
Gillar Byggahus - utom långa trådar och "dialoger" mellan ibland litet stirriga skribenter med verbala smockor hängande i luften, Inte heller lekmäns, patetiska sega utvecklande av "juridisk rådgivning” i enkla frågor. Slutar följa sådana trådar och tar bort avisering. Kikar in ibland när jag söker erfarnas berättelser om teknik, inköp et.c. Gärna smarta hem.
Ovan gäller fortfarande förutom att det nu är mer än sex år sedan villaboendet. En ibland tragikomisk läsning är alltför frekvent osämja mellan grannar. Jag brukar kommentera med en variant på "fabeln" att när Jesus skapade biet som nyttodjur svarade djävulen med att skapa getingen. Om den gode skapade samhället för att leva tillsammans i svarade den onde med att tillföra grannen.
/2026-03-11 SA
Se mer
Aktivitet
-
Sstenolof svarade i tråden Är BH orättvis mot kommunanställda?.Litet försiktigt då erfarenheten inte är stor påstår jag ändå att bemötandet i skrift o samtal ibland kan upplevas med den känsliga...
-
SFinns nog ingen som betalat bötter, och om ingen sitter inne så är det väl ett bevis för att ingen gjort nåt tillräckligt olagligt för...
-
SRimligt, nej. Grannen kan aldrig vinna detta rättsligt. Men gå grannen tillmötes (tillfälligt i alla fall) genom att sätta en tejp...
-
Sstenolof gillade tommibs inlägg i tråden Attefallshus gör att Skatteverket delar vår fastighet på två.Skatteverket beslutar inte om fastighetsindelning. Aprilskämt?
Allmän info
- Från
- Västmanland
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Pensionär