R
roke
5 782
Poäng
2 011
Medlem i
45
Startade trådar
28 okt 2004
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Spanar in flödet
-
RDet var meningen att jag skulle få leka med en sådanhär fin bil idag Men nya vindrutan var trasig vid leverans. 2 mån väntetid på en...
-
RIngen plast och använd hygroskopisk isolering.
-
Rroke svarade i tråden Hur isolera ett kallgarage som nu kommer ibland värmas upp.Hm. Jag skulle nog välja (isolerings)material som förmår uppta buffra och avge fukt och skippa plasten i konstruktionen. Då slipper...
-
R⚡ En gammal hederlig blixt borde väl funka vart man än kommer?
-
Rroke svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag upplever att det viktiga med sådan information tycks vara att den ska vara svår eller omöjlig att förstå. Men det beror nog mest på mig.
-
Rroke svarade i tråden Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar.Ja. Ek tar kanske lite längre tid på sig att torka? Jag har förstått att ek är energirik och att det kan vara bra att elda den med...
-
Rroke svarade i tråden Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar.Ek?
-
RBlev lite påfyllning av ved idag.
-
RÅrets rundstapel. Saknar sitt "tak" men behöver klyva lite till för att få tillräckligt med baksidor att vända mot himlen.
-
Rroke svarade i tråden Kan en 19-åring renovera en toalett?.Vad fint det blir!
-
RJa de kan vara gött med lite värme där inne å , om inte så rekommenderar jag julas led armaturer, grymt bra belysning för den peng de kostar
-
RGrymt jobbat 💪💪 blir de isolering eller bara kallställt , vilken belysning har du tänkt köra på ?
-
Rroke svarade i tråden Mitt garagebygge och lite annat pyssel.Tänkte isolera. Köpte ett provpaket cellulosaskivor som jag tycker verkar bra till väggarna. Jag kommer köra gummikabel och...
-
RFörövrigt har jag nu 5 lass ved hemkörda från holmen. Plus ett halvt lass ved och ett lass stockar som ligger kvar vid stranden på...
-
REn bild från i kväll. Fyra lass är nu kvistade och kapade och ilandkörda efter 4dagars arbete.
-
Rroke svarade i tråden Mitt garagebygge och lite annat pyssel.Idag monterades porten. Den har väntat länge men nu är den på plats.
-
RHrrm, jag skulle vilja säga att denna låga frukt redan är plockad. Jag arbetar ju en hel del med sånt här. Redan på 70-80-talet så...
-
Rroke svarade i tråden Hur hanterar ni de kraftigt ökade fjärrvärmepriserna?.Ja. Det verkar vara dyrtider nu. 😐. Även fjärrvärmen har stigit.
-
RJag pratade inte om att planering, byggande eller drift behöver vara offentlig. Det är ägande som behöver vara det. Privata monopol har...
-
RSå har jag sökt upp några gamla trådar där vedeldning, ackar, laddomater förekommer i olika tappningar. Finns också lite tumregler...
-
Rroke svarade i tråden Elpatron värmer ej upp vattnet.Ser ut som en pelletsbrännare.
-
Rroke svarade i tråden Varför drar fastigheten så mycket el?.Stäng av/skruva ur alla säkringar i elcentralen så att allt stängs av och slocknar. Skruva sedan i/slå på en säkring/grupp/grej åt...
-
Rroke svarade i tråden Varför drar fastigheten så mycket el?.Låter mycket. Kan du logga in på din nätägares sidor och se förbrukningsmönstret där? Om du har ny elmätare brukar man kunna se...
-
Rroke svarade i tråden Elpatron värmer ej upp vattnet.Säg att det går åt typ 55Watt/m2 att värma ett dåligt isolerat hus (som din fars(?) 55Watt X 150m2 = 8 250 Watt (8,25 kW) Din fars...
-
RDåså var det dags med en förhållande snabb uppdatering. Det rasslar bara till helt plötsligt med projektet, men kanhända på grund av att...
-
RÄntligen tog jag tag i saken och gjorde ren blandningsventilen enligt den beskrivande videon ovan, den var ju smutsig och sträv, det...
-
RMycket trevlig tråd och bygge
-
Rroke svarade i tråden Mitt garagebygge och lite annat pyssel.Blev tvungen att byta hydropressen i julhelgen. Den gamla började läcka och jag bedömde det inte värt att försöka reparera även om den...
-
ROnödigt mycket snö som trillat ner det senaste! Dessutom väntar jag på min kedjor jag beställt, har inte några alls på nu å det är...
-
Rroke svarade i tråden Toastol suger ner vatten vid spolning.Bristfällig luftning brukar medföra att vattnet ”gungar” och att det kan gurgla i handfat mm.
Bilder
Visa mer

roke har laddat upp 367 bilder.
Allmän info
- Från
- stockholm
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Teknik och energi. Fastighetsrelaterat