M
mhacker
383
Poäng
242
Medlem i
71
Startade trådar
30 aug 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
MDå ska vi se lite på skillnaden mellan att använda plinten som i sig givetvis går att använda och fungerar bra i rätt miljö som kanske...
-
Mmhacker svarade i tråden Butik med snygga lyktstolpar?.Om nån undrar så hittade jag det jag letade efter hos Gnosjö Konstsmide. Arcturus vit glasglob på Draco stolpe.
-
Mmhacker svarade i tråden Parallellkoppling lyktstolpar.Han menade säkert att om plinten inte fungerade för mig så kunde jag byta den mot wago direkt. Men som jag fått förklarat för mig här...
-
MDu kan med fördel ta bort den plinten och koppla med tex Wago direkt och du behöver ingen box. Viktigast är att hålla allt där så det...
-
MEnligt tillverkaren, Adels-Contact, sitter det två snabbanslutningar - En på framsidan som manövreras med en spak och en på baksidan som...
-
Mmhacker svarade i tråden Parallellkoppling lyktstolpar.Får kanske ta en närmare titt på plintarna men jag tyckte inte det fanns nåt sätt att trycka in en tråd där.
-
Mmhacker svarade i tråden Parallellkoppling lyktstolpar.Ena hålet är för kabeln som går upp till armaturen i toppen på stolpen.
-
MHåller på och sätter upp några lyktstolpar och märker då att kopplingsplinten inte har möjlighet att ansluta flera kablar för att koppla...
-
Mmhacker svarade i tråden Stensax eller vinkelslip vid plattläggning?.Det gick ju förhållandevis lätt efter jag köpte mig en diamantskiva istället. Jag kommer inte igenom hela stenen utan får såga från...
-
Mmhacker svarade i tråden Stensax eller vinkelslip vid plattläggning?.Vad var det för slags sten som du hade?
-
Mmhacker svarade i tråden Stensax eller vinkelslip vid plattläggning?.Yes, hittade en sån på Hygglo i närheten så det blir väl en sån för kapningarna, men vinkelslipen behövs kanske ändå för att fasa av...
-
MMotorkap är snabbt och effektivt för att kapa betongsten på plats.
-
Mmhacker svarade i tråden Stensax eller vinkelslip vid plattläggning?.Aha, jag ska ha en diamantkapskiva, eller hur...
-
Mmhacker svarade i tråden Stensax eller vinkelslip vid plattläggning?.Testade idag att kapa med vinkelslip, men kunde knappt köra 2-3 kap innan skivan hade slitits ner nästan en centimeter. Körde med den...
-
MVinkelslip, dammhuv och grovdammsugare. Man vill inte sprida stendamm överallt och i alla grannars bilar, fönster osv. Stor vinkelslip...
-
MJag har använt båda och blev otroligt frustrerad över stenklipp. Först var det inte enkelt att hyra eftersom det fanns knappt någon som...
-
MInte använt stensax, men spontant låter det väl enklast att hyra en våtkap så dammar det inte, du får ett bra snitt och stenen kan ligga...
-
MSka ge mig på att lägga marksten (133x200x50mm) i fiskbensmönster. Därmed blir det rätt många stenar som behöver kapas. Är det lättare...
Bilder
Visa mer
mhacker har laddat upp 14 bilder.
Allmän info
- Från
- Västra Götalands Län
- Kön
- Man