Sommartorparn
4 095
Poäng
3 274
Medlem i
73
Startade trådar
27 maj 2007
Senast aktiv
Skånskt sommarhus från mitten av 1800-talet
Intressen: Min önskan är att renovera detta hus på ett byggnadsvårdsmässigt korrekt sätt. Verkligheten är att jag inte hinner hålla förfallet stången......
Intressen: Min önskan är att renovera detta hus på ett byggnadsvårdsmässigt korrekt sätt. Verkligheten är att jag inte hinner hålla förfallet stången......
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Sommartorparn gillade gaias inlägg i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.det tycker jag också. Ingen såpaproducent anger halten av fri olja i deras såpor. Men dom påstår att den finns och kan impregnera...
-
Sommartorparn svarade i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.Min erfarenhet av ättika på en äldre altan var att spikskallarna rostade bort.
-
Sommartorparn svarade i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.Jamen, man vet ju inte om det funkar bättre eller sämre om man inte gjort jämförelsen!
-
Sommartorparn svarade i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.Det hade varit intressant att få den kemiska bakgrunden till de olika rengöringsmetoderna förklarad. Till vissa slags föroreningar...
-
Sommartorparn gillade Jocke_Villaägarens inlägg i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.Hade ju varit intressant att ta med några större märkens dedikerade rengöringsmedel, typ kärcher. Jag brukar alltid köpa dessa, men hade...
-
Sommartorparn gillade andosts inlägg i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.Det där är ju fruktansvärt mycket ättika...
-
Sommartorparn svarade i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.Varför hade ni inte med vanligt tralltvättmedel i jämförelsen?
-
Sommartorparn svarade i tråden Syrenhäck.Jag brukar vänta till efter blomningen och sedan under sommaren gallra ur de grövsta stammarna någon dm över marknivå. Beskär man så här...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Så, en person som har enskild firma inom redovisningsbraschen och som tar sin bil till ÅVC med hushållets avfall debiteras automatiskt...
-
Sommartorparn förvånades av claes von schinkels inlägg i tråden Varning - entreprenör byggde en 200kvm villa på fel fastighet (min).Varning. XXX XXX är underentrepenör till Fiskarhedenvillan. Företaget följer inte bygglovsritningarna vilket resulterade i att dom...
-
Sommartorparn svarade i tråden Rengör badrummet som ett proffs.Frätande! Inte hälsosamt att andas in, inte hälsosamt att dricka! Tänk på flickan i Eslöv som fick matsäcken bortfrätt!
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Ja, och då är "fastighetsnära" inte längre så nära. Problem för dem som inte har bil! Jag antar att mer blir uppeldat och mindre...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Ojojoj! Men om ni vill bli av med stora wellpackskartonger? I det där lilla facket får man ju inte ner någonting av allt det som kommer...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Vadå? Massa olika soptunnor, eller? Att man har två tunnor, en för matavfall, en för det övriga känner jag till, det andra kan jag inte...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Ok? Är inte återvinningsstationerna för papper, textil och förpackningar fastighetsnära? I alla fall i tätorterna brukar det väl vara...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Det är väl jättebra att ÅVC ger möjlighet till arbetsträning för människor som står utanför arbetsmarknaden. Men de brukar i allmänhet...
-
Sommartorparn svarade i tråden Rengör badrummet som ett proffs.Mycket bra genomgång! Det lustiga är då att ”proffsen” verkar tro på sitt mirakelmedel trots att det bygger på ett missförstånd! :-)
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Jag ville veta vad DU menar med A-lagare för att kunna förstå ditt inlägg. Jag förstår fortfarande inte ditt inlägg. HUR menar du att...
-
Sommartorparn svarade i tråden Rengör badrummet som ett proffs.Tänkte det samma angående blanda såpa och ättika. Två medel som tar ut varandra!
-
Sommartorparn svarade i tråden Rengör badrummet som ett proffs.Tänk på att ättika (och ändra sura rengöringsmedel) också fräter på kakelfogar, så innan du använder det på en kaklad vägg bör du duscha...
Bilder
Visa mer

Sommartorparn har laddat upp 51 bilder.
Allmän info
- Kön
- Kvinna