Sommartorparn
4 075
Poäng
3 254
Medlem i
73
Startade trådar
27 maj 2007
Senast aktiv
Skånskt sommarhus från mitten av 1800-talet
Intressen: Min önskan är att renovera detta hus på ett byggnadsvårdsmässigt korrekt sätt. Verkligheten är att jag inte hinner hålla förfallet stången......
Intressen: Min önskan är att renovera detta hus på ett byggnadsvårdsmässigt korrekt sätt. Verkligheten är att jag inte hinner hålla förfallet stången......
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Jag hoppas dom tar av plastkorken åtminstone! :-)
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Juristen är inte gratis! Ofta är det ju en arvinge som har de övrigas fullmakt att administrera dödsboet. För att inte denne ska låta...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Vi var för övrigt nöjda med Nordea. Mycket smidig dödsbohantering jämfört med vissa andra banker vi också hade kontakt med!
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Det är inte dödsboets förvaltare som bestämmer detta utan banken. Vi hade Nordea och de har en särskild avdelning dit man skickar...
-
Sommartorparn skrattade åt Claes Sörmlands inlägg i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Det är väl som vanligt, det är svårt att hitta kompetenta första linjens chefer som skapar en serviceminded attityd hos medarbetarna...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Bra! Då är vi tillbaks till den fråga som startade denna tråden, nämligen om ÅVSs sorteringgsreglemente måste vara så petimetrigt och...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Det kan såklart förekomma konstiga kontakter, men min erfarenhet av att skänka saker är överlag positiv! Trevliga människor som blir...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Jag störs av detta för att det inte krävs att man sorterar avfallet när man hyr kontainer. Det borde vara lika strängt som på ÅVC att...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Alltså, hur var och en löser sina transportproblem är ju lite utanför den här diskussionen! Tråden handlar om hur kommunerna organiserar...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Många grejer kan du bli av med bara genom att lägga ut en skänkes-annons på Marketplace. Du slipper till och med bära ut grejerna ur...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Detta stör mig oerhört! Det går alltså att betala sig förbi hela sorteringsproceduren!? Här står vi på återvinningscentralen och...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Vet du att det är det argument som anförs eller är det en gissning från din sida? På vad sätt skulle hållbarheten öka pga korken?
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Öhh, hur tänkte man då? De utan kork är lättare riva upp så man får stor öppning och kan platta ut hela paketet. De med kork är hårdare...
-
Sommartorparn svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Ja, det är märkligt att även många eko-mjölkar säljs med plastkork! Om man nu vill värna om miljön?! Onödig plastförbrukning och onödigt...
Bilder
Visa mer

Sommartorparn har laddat upp 51 bilder.
Allmän info
- Kön
- Kvinna