J
jawen
7 382
Poäng
3 551
Medlem i
4
Startade trådar
28 apr 2007
Senast aktiv
Byggmästare premium
Intressen: HiFi och hembio & familjen & husbygge med allt som ingår.
Intressen: HiFi och hembio & familjen & husbygge med allt som ingår.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Jjawen svarade i tråden Hur ska jag reparera denna skada i kakel?.Går ju att försiktigt späcka plattan & knacka bort "resterna" i småbitar, sedan mekaniskt ta bort delar av underliggande fix så man kan...
-
JJo, om vi skulle ha batterier på en sådan skala att vi kan skifta effekt mellan årstider så skulle det kunna bli så. Men det har vi inte...
-
JDet kan jag inte yttra mig om. Förmodligen är det väl lägre än vad som krävs för status quo? Men låga födelsetal = ”vi måste ha ökad...
-
JDet intressanta är att bilderna tecknar en ganska ung pojke i typ 10-12 års åldern - och det är i den åldern man skall börja med sådana...
-
JDet är väl ett problem idag för dagens unga - man får inte längre experimentera vilt och lite farligt och lära sig av misstagen som 60...
-
JDå får man väga upp dysterheten med lite Norman Rockwell! Runt 4000 målningar (illustrationer) mellan 1910-1976. En halvfärdig tavla på...
-
JEn illustratör som gjort stort avtryck var Gustave Doré med sina suggestiva träsnitt från andra halvan av artonhundratalet. Han gjorde...
-
JTidstypisk kartong från Primus 630, en av företagets mindre lampor med 1,9 kW effekt. Troligen 1940-tal.
-
JAskfat från fotbolls-em 1992, minnesvärt för att Danmark fick komma med istället för Jugoslavien och sedan gick och vann med 2-0 i...
-
JPlattan som ligger emot är ca 12cm på halva delen och runt 20cm på andra halvan
-
Jjawen svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Fruktansvärt illa! Det här jobbet har ju gjorts av s.k "byggare" som INTE ens är byggare. Hur tjock är plattan där den ligger emot...
-
Jjawen svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Har dom gjutit ända emot huset utan att lämna 2-3 cm fritt, ock heller inte använt distanser som bryter fuktvandringen in emot huset??
-
JDet är väl inte relevant här när TS valt gjuten betong?
-
Jjawen svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Redan runt 1988 så hade företaget jag jobbade på flera diamantslipar, & ingen dammar när man kör förutom lilla flexen aka "handjagarn"...
-
Jjawen svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Men en avgörande faktor är att inget flytspackel klarar 0-3 mm utomhus, & det är en faktor som TS behöver på många kvm. Kräver...
-
Jjawen svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Jag jobbade rätt mycket med Epoxi-varianter på 90-talet, det finns att blanda satser med olika fraktioner av krossmatreal av sten eller...
-
JJag har inte sagt att påståendet i sig är fel men att du skall ge det som ett råd här blir bara fel, som jag skrev.
-
JSnälla, ge inte råd när du inte är insatt. Blir bara fel.
-
Jjawen svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Nej, det finns inte & kommer aldrig finnas en flytspackel-produkt som kompenserar för detta problem. Vi pratar Epoxi i så fall & det är...
-
JLänk till det flytspacklet/produktblad? Mig veterligen finns det inget sådant.
-
Jjawen svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Det absolut enda du kan göra i ett fall som detta, är att dom diamantslipar bort "den största delen av alla höjder utåt sett (ifrån...
-
Jjawen svarade i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Som du & Ulf Hjalmar Ed Kristersson.....era arbetsmyror 😉
-
Jjawen svarade i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Jaha, det handlade om det! Tur att vi har en sådan vis människa som du i gruppen, för hur skulle annars "vi andra" få reda på "hur saker...
-
Jjawen svarade i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Stigande levnadsstandard för vilka i Sverige ? Ja, slavarna som byggde pyramiderna var ju inte "i arbetslöshet" heller 👍 Sedan vad det...
-
JI min värld så är det helt okontroversiellt, men det finns ju t.ex i stora delar av världen problem med tillgången till rent vatten...
-
JPoängen var att andra saker har gått förlorade för att stödja en befolkning på 8 miljarder, jag ser helst en framtid där det finns kvar...
-
JJag tror egentligen inte vi på oense om det, jag bara påpekar det orimliga i påståendet att Sverige behöver växa samtidigt som alla är...
-
Jjawen älskade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Framför allt går det emot mänskliga drivkrafter. Att förminska folks vilja att skaffa barn till att handla om ekologiska eller...
-
J16 kbm är lite drygt 6 kvm vid en takhöjd på 260 cm, vilket väl är ungefär vad ett sovrum ligger på i nyproduktion nuförtiden
-
Jjawen gillade Sigge McKvacks inlägg i tråden Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli.Vad är relevansen i hur du har det i din trädgård eller vart genomföringarna sitter på ditt tak? Jag skulle utan problem få plats med...
Bilder
Visa mer
jawen har laddat upp 291 bilder.
Filmer
jawen har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Uppsala
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Byggnation/golv som spec