R
Roosen
3 186
Poäng
225
Medlem i
23
Startade trådar
13 okt 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
RStommen är nu mer eller mindre helt rest! Ett par synliga pelare kvar som mest är där för syns skull, ska passa på och ytbehandla dom...
-
RStomresningen fortsätter. Idag reste vi klart all limträ och gavlar, vi passade även på att lyfta upp alla åsar över delen där vi har...
-
RHär lite bilder ifrån gjutningen av plattan! Nu är det gjutet och glättat och sen täckt för att hålla fukten i natt och bevattning...
-
ROH! Äran och känslan att hamna på förstasidan är starkare än vad jag kunnat ana. Kul!
-
RNu börjar det änna dra ihop sig! Nästa vecka skall det börja grävas och vädret har varit lite gynnsamt några dagar så att jag har...
-
RNu tar det sig frammåt. 4h i morse och nu har jag kommit varvet runt och ett lager isolering är på! Nu måste jag köpa mer isolering...
-
RNu är kantbalkarna och voterna klara! Nu är det bara att lyfta på nätten och sen lite små detaljer och sen dags gjutning. Nu har vi...
-
RRoosen svarade i tråden Sörmländsk renoveringsresa.Passar på att nämna att det blev samma ytbehandling på detta golv som de tidigare slipade golven. Hårdvaxolja naturell matt från...
-
RRoosen svarade i tråden Sörmländsk renoveringsresa.Vi beslutade oss för att satsa på nytt golv då det gamla var i för dåligt skick för att slipa. Det var stora hål på sina ställen. Som...
-
RRoosen svarade i tråden Sörmländsk renoveringsresa.Man vill alltid ha något utomhusprojekt igång parallellt för de dagar man hellre vill vara ute och roa sig. En gammal övervuxen och...
-
RRoosen svarade i tråden Sörmländsk renoveringsresa.Ett tag sen senaste uppdateringen. Vi har sålt huset i Huddinge och köpt lägenhet som komplement till vårt blivande "huvudhus" i...
-
REn bra fråga! Kan höfta lite… Bärlager 0-16 gratis Padda 300:- Beg. tegel 4kr/st, 2400:- Murbruk 10-15 säckar. 500-750:- Armering 500:-...
-
RJag ska lägga in ett 14mm massivt grangolv. 113mm breda. Det ska skruvas ner i undergolvet. Undergolvet är relativt ojämnt (ganska långa...
Bilder
Visa mer
Roosen har laddat upp 296 bilder.